رئیس جمهور در سفر به عراق دیپلماسی عمومی را به نمایش گذاشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیام های انتخاب عراق به عنوان اولین مقصد سفر رئیس دولت چهاردهم، گفت: پزشکیان در سفر به عراق دیپلماسی عمومی را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق گفت: عراق به عنوان کشور همسایه ما و دارای روابط استراتژیک با ایران، قطعاً از یک جایگاه خاصی در سیاست خارجی ما برخوردار است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: حضور رئیس جمهور ایران در کشور عراق به عنوان اولین سفر و اولین مقصد سفر خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: ایران و عراق می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی امنیتی کارهای بزرگ و وسیع‌تری انجام دهند.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به تعاملات اقتصادی ایران با اروپا تصریح کرد: در برهه ای کل تبادلات اقتصادی ایران با کشورهای اروپا به حدود ۵ میلیارد نمی‌رسید، در همان برهه تبادلات اقتصادی ایران و عراق حدود ۱۴ میلیارد بود به عبارتی ایران با حدود ۳۰ کشور اروپایی ۵ میلیارد تبادل اقتصادی داشت در حالی که با کشور عراق در همسایگی مان حدود ۱۴ میلیارد تبادل اقتصادی داشتیم که این امر بیانگر ظرفیت جود برای تعاملات در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی می‌باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق از اهمیت خاصی برخوردار است و تصمیمات خوبی در حوزه های مختلف برای همکاری بین دو کشور صورت گرفته است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون مشترک خاطرنشان کرد: پیش از این با کشور عراق تعاملات اقتصادی، امنیتی و فرهنگی خوبی داشتیم اما این سفر می‌تواند این تعاملات را گسترده‌تر کند و به نفع دو کشور باشد.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: سفر به اقلیم کردستان عراق یک کار ابتکاری و جدید بود و با توجه به اینکه این سفر مورد توجه دولت مرکزی در عراق قرار گرفت به نظر من ابتکار خوبی بود و می‌تواند رابطه ما را با اقلیم کردستان عراق مستحکم‌تر سازد.
حجت الاسلام احمدی گفت: اقلیم کردستان عراق که می‌توانست منشائی برای اقدامات ضد انقلاب و برخی از نیروهای ضد جمهوری اسلامی ایران ا انجام این سفر می‌توان تهدید وجود را به فرصت تبدیل کرد و همکاری‌های امنیتی اثرگذاری میان اقلیم کردستان عراق و ایران انجام شود.

کد خبر 1781680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha