کشتار بی‌رحمانه مردم غزه نتیجه عدم انسجام مسلمانان است

مولوی عبداللهی با بیان اینکه همگان باید به وظیفه خود برای وحدت امت اسلامی عمل کنیم، گفت: جرأت دشمن نسبت به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در غزه متاسفانه از ضعف و عدم انسجام مسلمانان جهان است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی امروز چهارشنبه(۲۸ شهریور) در همایش بزرگ امت محمد(ص) که با حضور مسئولان استانی و جمعی از مردم و علمای اهل سنت و شیعه در سالن ورزشی نجابت شهر اسدیه برگزار شد، اظهار کرد: اختلاف عذاب است و نزاع غیرت مسلمین را از بین می‌برد و امروز مسلمانان از هر زمانی بیشتر به وحدت نیاز دارند. خدا در قرآن اول از همه امر به تقوا کرده است و کسی می‌تواند وحدت را در جامعه نهادیه کند که از خدا بترسد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در بین مسلمانان اخلاف ایجاد می‌کنند از خدا نمی‌ترسند و دغدغه آنان را ندارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با اشاره به ایجاد اتحاد و اخوت در جامعه آن روز از بزرگترین کارهای پیامبر اسلام است، گفت: ما وظیفه داریم که وحدت را به خصوص امروز حفظ کنیم که در حقیقت غیرت مسلمانان در مرحله آزمایش قرار گرفته است.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه حرکت ظالمان و جنایتکاران وحشی صهیونیست نسبت به مسلمانان آزمونی برای غیرت مسلمانان است، تصریح کرد: اگر مسلمانان با هم اتحاد می‌داشتند مگر این وحشی‌ها جرأت جسارت به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان را داشتند!

وی بیان کرد: جرأت دشمن نسبت به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در غزه متاسفانه از ضعف و عدم انسجام مسلمانان جهان است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با اشاره به اینکه باید همه خود به وظیفه اسلامی خود در خصوص وحدت عمل کنیم، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور بسیار جذاب بود و فرمودند مسئله امت اسلامی را به هیج وجه فراموش نکنید.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه وحشت کفار و استکبار از اتحاد مسلمانان است، تصریح کرد: وحدت امت اسلامی بیش از هر چیزی دشمنان را مأیوس می‌کند و بالعکس اختلاف مسلمان هم به آنان جرأت جسارت می‌دهد.

وی در ادامه گفت: دشمن حربه اختلاف را به عنوان حربه تاثیرگذار انتخاب کردند و از آن سود هم بردند اما ای کاش امت اسلامی این احساس مسئولیت را داشته باشند و مسئله امت اسلامی را فراموش نکنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بی‌تفاوتی مسلمانان و جامعه اسلامی نسبت به همدیگر از ضعف اعتقاد است.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه به فرمایش رهبری موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است، افزود: جامعه اسلامی بخاطر بی‌تفاوتی امروز به منزله یک روح بی‌جان است که امیدواریم خدا به ما توفیق دهد که در راستای وحدت دلسوزانه و با اعتقاد گام برداریم.

کد خبر 1781704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha