استمرار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در گروه همراهی دولت و نهادهای مردمی است

حجت الاسلام متقی فر، با اشاره به اهمیت رویداد ملی جامعه پرداز، گفت: استمرار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در گروه همدلی و همراهی دولت و نهادهای مردمی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی  متقی فر در نشست فعالان رویداد ملی جامعه پرداز، که امروز در مجتمع آفتاب پارک کلاله اراک برگزار شد، گفت: رویداد جامعه پرداز بعد از یک سال بررسی های در سه استان به صورت پایلوت انجام شد مشکلات برطرف و بحمدالله تا کنون گام های بزرگی برداشته شده است.

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: این رویداد به گونه ای طراحی شده که با تغییرات مدیریتی تغییری در فرایند آن ایجاد نشود و دولت و حاکمیت مکلف به همراهی با نهادهای مردمی در پیشبرد اهداف کشور و نظام مقدی جمهوری اسلامی ایران هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه دولت است که از طرح های مردمی حمایت کند، ادامه داد: گره خوردن فعالان مردمی با دولت ها باید ادامه یابد و این مهم باید همواره ادامه دار و استمرار داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های فعالان مردمی و جهادی، اظهار داشت: شما باید کار کنید  ولی باید با مجموعه های دولتی همراهی داشته باشید و شما نهادهای مردمی باید از دولت بخواهید تا با شما همراهی داشته باشند.

حجت الاسلام متقی با تاکید بر اینکه تکلیفی که بر عهده مسئولان دولتی نهاده می شود، جز با توان مجموعه های مردمی قابل تحقق و انجام نیست، ادامه داد:  چه بسا کارهایی که بدون حضور گروه های مردمی و به صورت دولتی انجام شده و متاسفانه موفق نبوده است.

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اضافه کرد: طراحی و بر اساس نقشه حرکت کردن، می تواند سبب انجام فعالیت های گسترده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هجمه ای که بر ما وارد شده بسیار سنگین است، بیان کرد: مجموعه ها به تنهایی نمی توانند در این راستا گام های اساسی و بزرگ بردارند و این مهم فقط با همدلی و همراهی همگانی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که از مجموعه ها حمایت کنیم، اضافه کرد: در مجموع بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان برای برگزاری رویدادهای جامعه پرداز و انجام فعالیت ها و غیره هزینه شده و بحمدالله گام های اساسی در این راستا برداشته شده است و باز هم در این رستا تلاش می کنیم و امید است در آینده نیز شاهد فعالیت های گسترده باشیم.

استمرار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در گروه همراهی دولت و نهادهای مردمی است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام تاج آباد، مسئول ستاد مردمی جمعیت استان مرکزی نیز،ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در این راستا گفت: برخی هنوز قبول نکردند که ما در یک جنگ تمام عیار هستیم و این مهم را می توان با جنایات روز گذشته و انفجار پیجرها مردم مسلمان لبنان مشاهده کرد.

وی همچنین به وضعیت سقط جنین و توطئه های فرهنگی دشمنان در این راستا نیز اشاره کرد و افزود: ما در یک غفلت بزرگی به سر می بریم و آن بی توجهی به جمعیت به ویژه جمعیت جوان و کارآمد است.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن امروز بر روی نسل ما کار می کند، به طوری که پنجره جمعیتی گیلان بسته شده است  و استان مرکزی کمتر از سه سال فرصت دارد که از بسته شدن پنجره جمعیتی جلوگیری کند.

حجت الاسلام تاج آباد به تاکیدات رهبر انقلاب در راستای گفتمان سازی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند گفتمان سازی کنید و مسئولان مجبور هستند در ریل گفتمان سازی قرار گیرند.

گفتنی است، در این نشست مدیران و مسئولان نهادهای مردمی به ارایه گزارشی از فعالیت، اهداف و نیازهای مجموعه خود پرداختند.

کد خبر 1781762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha