ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروز است

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: توانمندسازی و ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروزی است و دروغ پردازی و ادراک سازی از ماموریت های رسانه های بیگانه در حوادث فتنه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، دوره توانمندسازی «آوینی‌های نسل چهارم» در ارومیه ویژه پسران با حضور ۱۴۰ نفر به اتمام رسید. در این دوره در تاریخ ۲۶ الی ۲۸ شهریورماه ویژه دانش آموزان پسر و از ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه ویژه دانش آموزان دختر در اردوگاه فرهنگی، تربیتی معلم در حال برگزاری است.

برگزاری کلاس هایی با عنوان اخلاق در فضای مجازی، جنگ شناختی در فضای مجازی، جهاد تبیین، شبکه سازی، اصول تولید محتوا و تشکیلات شناسی از جمله برنامه هایی است که در این دوره در حال برگزاری است.

در این دوره کلاس هایی به اسم شهید بهنام محمدی با حضور شهرستان های سردشت، اشنویه، لشکر، پیرانشهر، مهاباد، نقده و میاندوآب، شهید حسین فهمیده با حضور شهرستان های ارومیه، ناحیه۱ ، ارومیه، ناحیه ۲، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین دژ و تکاب و شهید مرحمت بالازاده با حضور شهرستان های خوی، سلماس، چهاربرج و نوشین شهر برگزار شد.

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در حاشیه دوره آموزشی «آوینی‌های نسل چهارم» که به همت سازمان بسیج دانش آموزی و با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت‌: توانمندسازی، ارتقا  سواد رسانه‌ای و فضای مجازی یکی از ضرورت‌های اساسی در دنیای امروزی است.

وی افزود: دروغ پردازی و ادراک سازی از ماموریت های رسانه های بیگانه در حوادث فتنه ۱۴۰۱ بود.

این مسئول ادامه داد: کشتار مردم بی گناه غزه، غیرانسانی است و  در رسانه‌های مطرح و مهم جهان به ندرت خبر درست و مبتنی بر واقعیت از وضعیت مردم بی‌گناه غزه می‌بینیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای به جوانی که در اوج احساسات و عواطف قرار دارد، این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: چنانچه نسل جدید این مهارت را کسب کنند زود تحت‌تاثیراخبار کذب و بی‌اساس قرار نمی‌گیرد.

ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروز است

ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروز است

ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروز است

ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی یکی از ضروریات امروز است

گفتنی است؛ همچنین در پایان این دوره به تمام افراد حاضر گواهی پایان دوره اهدا و از نفرات برتر تجلیل شد.

همچنین از امروز 28 شهریور ماه دوره توامند سازی «آوینی های نسل چهارم» ویژه دختران در ارومیه آغاز شد.

کد خبر 1781792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha