پایان‌نامه‌ دانشجویان به معرفی محتوا و بلاغت اشعار ابن حسام سوق یابد

رکن‌آبادی با تأکید بر اینکه آثار ابن حسام خوسفی از لحاظ بلاغی باید تفکیک و معرفی شود، گفت: دانشگاه‌ها به خصوص گروه ادبیات می‌توانند پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت معرفی این شاعر مخصوصاً درباره عرصه محتوایی و بلاغت اشعار ایشان هدایت کنند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی امروز چهارشنبه (۲۸ شهریور) در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ابن حسام خوسفی مثل بسیاری از شاعران شیعه به مسئولیت تاریخی، معنوی، شیعی و هنری خود به درستی و با دقت عمل کرده است.

وی افزود: شاعر شیعی وظیفه دارد که هنر و استعداد خود را در خدمت ارزش‌هایی همچون سیره اهل بیت(ع) و مبارزه با طاغوت و مقدمه‌سازی برای شناساندن اهل بیت(ع) به مردم بگذارد و اینکه آیندگان از اشعار او برای التذاذ معنوی و هنری بهره بگیرند.

شاعر و پژوهشگر برجسته کشوری ادامه داد: ابن حسام خوسفی مسئولیت خود در عرصه حماسه و آثار غنایی را به خوبی انجام داده است بنابراین وظیفه ما است و خوشحالیم که به اندازه توان و بضاعت خودمان به شناخت این شاعر در جامعه بپردازیم و در این مسیر حرکت کنیم.

رکن‌آبادی با تأکید بر اینکه آثار ابن حسام خوسفی از لحاظ بلاغی باید تفکیک و معرفی شود، عنوان کرد: دانشگاه‌ها به خصوص گروه ادبیات می‌توانند پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت معرفی این شاعر مخصوصاً درباره عرصه محتوایی و بلاغت اشعار ایشان هدایت کنند.

وی به تاثیر برگزاری جشنواره و کنگره ملی ابن حسام خوسفی در معرفی این شاعر در جامعه پرداخت و افزود: مرحله بعدی معرفی کامل این شاعر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و اینکه شاعران در انجمن‌های ادبی اشعار ابن حسام خوسفی را بخوانند در آثار از لحاظ فنی تفکیک قائل شوند و الگوهای محتوایی و فنی را از اشعار ایشان اخذ کنند.

شاعر و پژوهشگر برجسته کشوری ادامه داد:  البته مراکز فرهنگی نیز می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند که در راستای این فعالیت‌ها، شناخت ابن حسام خوسفی نمود مردمی بیشتری پیدا کند به عنوان مثال شهرداری می‌تواند ابیات برجسته این شعار را به صورت تراکت‌های ارزشمند در سطح شهرها و مقابل دید مردم قرار دهد.

رکن‌آبادی تأکید کرد: به نظرم بهترین معرفی این است که اشعار ابن حسام خوسفی به زبان و ذهن مردم راه پیدا کند.


 

کد خبر 1781800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha