افزایش ۵۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی شعر ابن حسام 

حسینی از افزایش ۵۰ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علی حسینی شامگاه چهارشنبه (۲۸ شهریور) در جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسف اظهار داشت: شهرستان خوسف ظرفیت‌های فراوان معدنی و کشاورزی دارد اما ظرفیت فرهنگی آن بسیار ارزشمندتر و ملموس‌تر است.

فرماندار خوسف گفت: کودکان و جوانان شهرستان خوسف در حوزه‌های فرهنگی بهتر رشد و پیشرفت می‌کنند بنابراین حوزه فرهنگ خوسف نیازمند توجه ویژه است.  

حسینی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سال گذشته برای اولین سال و با مشارکت پرشور مردم، گفت: برگزاری این جشنواره سبب شد نگاه ویژه‌ای به شاعر والامقام ابن حسام شود و جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام به ملی تبدیل شد.  

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود جشنواره‌های فرهنگی در شهر خوسف به صورت مردمی برگزار می‌شود، گفت: ابن‌حسام سال‌های سال گمنام و ناشناخته بود اما در آبان ماه امسال، اختتامیه کنگره ملی این شاعر برجسته در شهر خوسف برگزار می‌شود.

فرماندار خوسف یادآور شد: در ۲۴ مهرماه نیز جشن تکریم مفاخر در قید حیات شهرستان خوسف برگزار می‌شود.

سید محمد حسین سیدکاشی_ رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: برای اولین بار کنگره ملی جشنواره شعر آیینی ابن حسام در سه بخش شعر آیینی، ایثار و شهادت و بخش ویژه دانشجویی برگزار می‌شود.  

وی افزود: ۴۸۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که ۹ اثر در بخش آیینی، سه اثر در بخش مقاومت و یک اثر در بخش دانشحویی برگزیده شد.  

وی ضمن قدردانی از مسئولان و دستگاه های متوالی در برگزاری این جشنواره گفت: امیدواریم این جشنواره سبب شود ابن حسام بیش از پیش شناخته شود.

کد خبر 1781806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha