هنرمندان جنوب کرمان نیازمند توجه و حمایت جدی هستند

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: در جنوب کرمان ما استعدادهای هنری و هنرمندان توانمند داریم که نیاز به حمایت و نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام سید احمد حسینی در آیین افتتاح سینما صدر رودبار جنوب و جشن مهر سینمای ایران، گفت: در توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری جنوب کرمان آن طور که شایسته است حق هنرمندان رعایت نشده است و ما در جنوب کرمان در همه عرصه های هنری، هنرمندان توانمند و شایسته ای داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: سال گذشته علی رغم فرصت کم یک هفته ای اما توانستیم جشن مهر سینمای ایران را با حضور ۱۲۰ اثر برگزار کنیم که این آثار در قالب فیلم کوتاه و مستندی با موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، آسیب های اجتماعی، طبیعت و حیات وحش بود.  
وی خاطرنشان کرد: این آثار هنری توسط هنرمندان جنوب کرمانی با کمترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تولید شدند استقبال از این آثار آنچنان بود که از خارج کشور هم متقاضی داشتند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در جنوب کرمان ما استعدادهای هنری و هنرمندان توانمند داریم که نیاز به حمایت و نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن درخواست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: از شما درخواست داریم که سفیر هنرمندان جنوب کرمان باشید و توانمندی ها و مشکلات این هنرمندان را به وزارت ارشاد انتقال دهید.
وی یادآور شد: با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال موفق شدیم سه سالن سینما در جنوب کرمان راه اندازی کنیم، اولین سالن در جیرفت افتتاح شد و دومین در رودبار جنوب افتتاح شد و سومین سالن هم در عنبرآباد افتتاح خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: راه اندازی دو سینمای دیگر نیز در شهرستان های منوجان و قلعه گنج در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: با توجه به پیگیری و رایزنی های صورت گرفته با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز سینما شوباد در دستور کار برنامه های آینده ما قرار دارد و این سینما نیاز به بازسازی دارد.

وی گفت: امیدواریم با نشست تعاملی با شهرداری و شورای اسلامی شهر کهنوج و تقسیم وظایف برای ما و شهرداری و شورای اسلامی این شهر هر چه زودتر شاهد راه اندازی سینما شوباد کهنوج باشیم.

کد خبر 1781832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha