نقش مادری؛ نوک پیکان حملات دشمن با ابزار حجاب

مدیرعامل بنیاد علمی عفاف و حجاب گفت: هدف مشخص دشمن از حجاب، نابودی کیان خانواده است، حمله به خانواده حمله به فطرت است و نقطه تاثیرگذار خانواده نیز مادر و زن بوده و لذا مهمترین کانون هجمه و تهاجم غرب در طول این سال ها زنان و مادران بوده است.

دکتر طهورا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: بنیاد ملی عفاف و حجاب از اواخر دهه ۸۰ با هدف مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ و حجاب راه‌اندازی شده است و بصورت بنیادی این مطالبه را از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه دارد و نشست‌های مختلفی با مسئولین قوا و روسای سازمان‌ها برگزار کرده است که حاصل آن تفاهم‌نامه‌های فرهنگی اجتماعی‌ست که با بخشی از دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب به توافق رسیده است و به دنبال تصویب لایحه عفاف و حجاب در مجلس هستیم که تحکیم خانواده و هویت زن مسلمان در آن پررنگ است.

واژه سازی رسانه های غربی برای حجاب

وی افزود: مهمترین مسئله رسانه‌های غربی این است که مسئله حجاب را از یک موضوع فرهنگی که برای احیای حقیقی هویت زن ایرانی و حفظ کیان خانواده و سبک زندگی و نوع تربیت فرزند هست، به سمت قانون بیاورد و بگوید فقط این یک قانون در جمهوری اسلامی‌ست و واژه "حجاب اجباری" را بسازد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: حجاب خروجی رابطه صحیح است، یعنی خانمی که وارد عرصه اجتماع می‌شود، نوع پوشش با نوع روابطش تطبیق داشته باشد چرا که ما با هر هدفی که وارد جامعه می‌شویم، نوع پوششمان با هدفمان همخوانی دارد.

وی ادامه داد: در نگاهی که اسلام و دین به زن دارد، هویت انسانی پر رنگ است، یعنی نوع پوشش یک زن وقتی در عرصه اجتماع وارد می‌شود، با هدفش تطبیق دارد باید به رابطه حجاب با احیای هویت اجتماعی سیاسی زنان پرداخت، اینکه حجاب چه رابطه‌ای با مشارکت اجتماعی فعال و سالم زنان دارد، یا مثلاً ارتباط حجاب با حوزه تحکیم خانواده و سبک زندگی چیست اما رسانه دشمن می‌خواهد این هویت را کمرنگ کند و تمرکز را بر روی وازهایی که خودش ایجاد کرده است، بیاورد.

نوروزی عنوان کرد: کلید واژه حجاب اجباری کلید واژه دشمن است چرا که آن چیزی که برای حفظ خانواده، روابط صحیح و تحکیم آن و در تعالی سبک زندگی موثر است، حجاب است که خروجی ان پوشش است. رسانه‌های دشمن چیزی را که به نفع خانواده است، در جامعه با کلیدواژه حجاب در جامعه فراگیر می‌کند و این تناقض فکری در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. رسانه این قدرت را دارد که با واژه‌ها مسئله سازی کند. یعنی اول واژه را تولید می‌کند و بعد با روش‌های رسانه‌ای نشر می‌دهد و جامعه باور می‌کند که اصلا حجاب خاصیتی ندارد.

وی اضافه کرد: در واقع جامعه را از قانون جمهوری اسلامی که ریشه‌های فرهنگی دارد و منجر به حفظ کیان خانواده و هویت زن می‌شود، فاصله می‌اندازد و متاسفانه وقتی جامعه باور می‌کند، مقاومت می‌شود.

تاثیر بی حجابی در افزایش طلاق

مدیرعامل بنیاد علمی عفاف و حجاب  تصریح کرد: اولین عامل طلاق در سال‌های گذشته بحث‌های خیانت و اقتصادی و اعتیاد بود که اولین علت خیانت، روابط باز است، یعنی کسی که حریم و حرمت در هیچ یک از نقطه‌های زندگیش نیست، پوششی هم نخواهد داشت.

وی گفت: وقتی بحث کیان خانواده مطرح است، دیگر نمی‌توان گفت که من اعتقاد به حجاب دارم یا ندارم چرا که خانواده مثل یک کشتی است که اگر فرو بپاشد همه غرق می‌شوند.

نوروزی تاکید کرد: فضای رسانه‌ای که دشمن در تولید کلید واژه‌ها ایجاد کرده جامعه را باورپذیر کرده  و آن چیزی که ما بهش نیاز داریم و باید دنبالش برویم، به گونه‌ای مطرح شده است که ما مجبوریم آن را استفاده کنیم و جامعه را به سمت دوقطبی شدن می‌برد و حالتی می‌رساند که افراد نسبت به یکدیگر حالت تنفر داشته باشند و در این دوقطبی، فضای فرهنگی ایجاد نمی‌شود چون انسان‌ها همدیگر را نمی‌بینند.

وی هدف مشخص دشمن از حجاب را نابودی کیان خانواده دانست و افزود: حمله به خانواده حمله به فطرت است یعنی به فطرت جامعه حمله می‌کند. نقطه تاثیرگذار خانواده مادر و زن است و مهمترین کانون هجمه تهاجم غرب در طول سالها خانواده بوده است. همه ارزش های ما قائم به خانواده است یعنی نهادینه شدن ارزش‌ها، محور شدن ارزش‌ها، رشد و نمو در خانواده است و خانواده اگر بپاشد جامعه بنیانی ندارد چون سکان اجتماع نهادها نیستند بلکه خانواده است.

کد خبر 1781845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha