بیش از ۳ هزار برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان مرکزی اجرا می شود

سرهنگ کریمی ضمن گرامیداشت فرار رسیدن هفته دفاع مقدس، از اجرای ۳۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قالب بیش از ۷۰ سرفصل توسط تمام دستگاه‌های استان مرکزی اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری رژه نیروهای مسلح با مسئولیت سپاه روح الله در خیابان قائم مقام اراک، از جمله این برنامه ها است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین صبحگاه مشترک به منظور ایجاد وحدت و انگیزه در نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان حوزه جهاد و مقاومت و همسران، مادران و خانواده ایثارگران را از دیگر این برنامه‌های این ایام دانست.

این مقام مسئول همچنین از آیین تجلیل از ۵۰۰ نفر از همسران ایثارگران، رزمندگان و شهدای استان مرکزی خبر داد و گفت: این مراسم نیز همزمان با  ۴ مهر ماه در استانداری مرکزی در سالن پیامبر اعظم برگزار می شود.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت سراسری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این مراسم مقام معظم رهبری به صورت زنده برای حاضرین در ۳۱ استان سخنرانی خواهند نمود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از برنامه های جنبی این مراسم را رونمایی بیش از ۳۰ عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان، زندگینامه و وصیت نامه شهدای استان مرکزی دانست و بیان داشت: اجرای سرود و برنامه‌های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه های این همایش است.

وی همچنین ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران از برنامه هایی است که در طول سال انجام خواهد شد و تا پایان امسال حدود ۲۰ هزار نفر از ایثارگران استان در مساجد و نمازهای جمعه تجلیل خواهند شد. ت

سرهنگ کریمی همچنین با بیان اینکه جلیل از جامعه ایثارگری تا پایین‌ترین درجه ایثارگری ابلاغ شده است، اضافه کرد: این مهم از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است.

این مقام مسئول سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از نماز جمعه، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، خاطره‌گویی فرمانده‌هان و پیشکسوتان، پاسخگویی به شبهات در خصوص دفاع مقدس، مسابقه کتاب خوانی، سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، کارگاه‌های مختلف سرود و هنری را بخش دیگری از برنامه‌های این هفته دانست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس جامع و کامل است، خاطر نشان کرد: این بیانات باید سرلوحه کار و زندگی همگان به ویژه مسئولان قرار گیرد و باید در هدایتگری‌ها به عنوان چراغ راه استفاده شود.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دروان دفاع مقدس را امری ضروری دانست و بیان کرد: امید است بتوانیم با برگزاری این برنامه ها نه تنها قدردان این عزیزان و خانواده های آنان باشیم بلکه به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز بپردازیم.

کد خبر 1781846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha