۹ باب کتابخانه با استانداردهای روز آماده بهره‌برداری در استان فارس

اصغر گودرزی در حاشیه بازدید از ۹ پروژه‌ کتابخانه‌ای در حال تجهیز فارس به معرفی استانداردهای جدید کتابخانه‌ای پرداخت و گفت: ۹ باب کتابخانه جدید آماده می‌شود تا به زودی درهای خود را به روی کاربران گشوده و تحولی بزرگ در خدمات‌رسانی فرهنگی استان فارس ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، اصغر گودرزی، به شهر شیراز سفر کرد تا از ۴ پروژه در حال تجهیز و پروژه در دست ساخت کتابخانه فال اسیری بازدید به عمل آورد.

این بازدید به منظور ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌های کتابخانه‌ای و بررسی استانداردها و خدمات نوین فرهنگی انجام شد.

گودرزی در این بازدید با اشاره به تلاش‌های مستمر و خلاقانه همکاران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، از رکوردشکنی این مجموعه در آماده‌سازی ۹ باب کتابخانه عمومی در مدت زمان کمتر از چهار ماه خبر داد و بیان کرد: «این نوع خدمت‌رسانی باید همواره تبلیغ و تشویق شود. همت، خلاقیت و روحیه جهادی تیمی این عزیزان موجب به ثمر نشستن پروژه‌های بزرگ کتابخانه‌ای شده است.»

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها همچنین به بازگشایی موفق کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب اشاره کرد و از استقبال بیش از ۴ هزار عضو جدید در این کتابخانه سخن گفت.

وی بر اهمیت طراحی کتابخانه‌های عمومی با خدمات متنوع و جذابیت ویژه تأکید کرد و افزود: «کتابخانه‌هایی که به شکل خلاقانه و استاندارد طراحی شده‌اند، به وضوح مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.»

گودرزی همچنین در مورد جزئیات خدمات ارائه شده در ۹ باب کتابخانه جدید بیان کرد: «همه کتابخانه‌ها دارای بخش ویژه کودک هستند و اسباب‌بازی‌های مناسب برای بازی کودکان تأمین شده است. بخش نوجوان و تالار علم و خلاقیت نیز به شیوه‌ای خلاقانه پیاده‌سازی شده است تا نیازهای جوانان را برآورده کند.»

با توجه به این تحولات و نوآوری‌ها، استان فارس در آستانه بهره‌برداری از کتابخانه‌های جدید قرار دارد که قطعاً شاهد تحولی بزرگ در حوزه خدمات کتابخانه‌های عمومی این استان خواهیم بود.

کد خبر 1781848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha