استحکام خانواده‌ها رمز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مفتح زاده با تاکید بر تبیین نقش بانوان در جامعه گفت: زن در استحکام خانواده نقش موثری دارد و استحکام خانواده ها رمز کاهش آسیب های اجتماعی است.

پروین مفتح زاده، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، در حاشیه نشست فعالان رویداد ملی جامعه پرداز، ضمن تقدیر از تلاشگران این عرصه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: امروز بحران جمعیت و پیری یکی از معضلات جامعه ما است که باید به درستی به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه برای حل بحران کاهش جمعیت باید به هویت برسیم، افزود: یکی از آنها هویت زن است که باید هویت اصیل زنان ایرانی، مسلمان و مومنه برای بانوان امروز تبیین و نهادینه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی هستند، اضافه کرد: این مفاخر و بزرگان در دامان بانوانی اندیشمند و فاضله تربیت شده اند و مادران و زنان جامعه باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه ما در بخش هویت حلقه مفقوده داریم، بیان کرد: جامعه پردازی بسیار مهم است برای رسیدن به حل مساله باید جامعه پرداز شویم.

وی رویداد ملی جامعه پرداز را حرکتی ارزشمند دانست و اضافه کرد: امید است این حرکت ارزشمند همواره ادامه دار باشد و نقاط ضعف آن شناسایی و موانع برداشته شود و با قدرت هر چه بیشتر در این زمینه کار شود.

مفتح زاده همچنین ضمن تقدیر از گروه های مردمی و اجتماعی، ادامه داد: امید است این فعالیت ها تداوم یابد و شاهد فعالیت هر چه بیشتر گروه های مردمی و نهادهای اجتماعی در کنار ارگان های دولتی باشیم.

کد خبر 1781858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha