تجلیل از برگزیدگان قرآنی اوقاف با چاشنی شکرانه خدمت

آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی همراه با تجلیل از برگزیدگان قرآنی، خادمان زائرین حسینی و رضوی و ایثارگران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، ویژه برنامه شکرانه و اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی همراه با تجلیل از برگزیدگان قرآنی، خادمان زائرین حسینی و رضوی و ایثارگران دفاع مقدس عصر پنجشنبه(۲۹ شهریورماه) در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

جایگاه والای خدمت به قرآن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: این معمار بزرگ انقلاب امام خمینی(ه) بود که این استراتژی وگفتمان انقلاب و قرآن را پایه‌گذاری کرد و از این گفتمان صیانت کرد تا امروز دستاوردهای عظیم این تفکر را در تمام کشور و جهان و به ویژه منطقه ببینیم.

وی با اشاره به اجر بالای خدمت به قرآن گفت: خدمت به قرآن و نهضت قرآنی بی‌شک دارای ارزش و جایگاه والایی است، و خانواده‌هایی که حتی تنها نوجوان و جوان خود را وقف این راه و این نهضت قرآنی و به عشق اهل‌بیت علیه‌السلام فدا کرده‌اند از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

تجلیل از برگزیدگان قرآنی اوقاف با چاشنی شکرانه خدمت

 وی فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه در امر ترویج قرآن کریم و برگزاری چنین مسابقاتی را ارزشمند دانست و بر اهمیت حمایت از فعالان این حوزه و توسعه فعایت‌های قرآنی صحه گذاشت و گفت: ترویج نهضت قرآنی و تکریم فعالان این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه والای پیامبر اکرم(ص) در دین مبین اسلام گفت: انقلاب اسلامی معنای تازه‌ای به فرهنگ اهل‌بیت(ع) بخشید و فرصت‌های گسترده‌ای را برای صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در کشور و جهان بوجود آورده است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب در این زمینه تربیت خادمان و فعالان قرآنی است و امروز در مجموعه اوقاف، فعالان زیادی هستند که خادمان شایسته قرآن هستند.

تجلیل از برگزیدگان قرآنی اوقاف با چاشنی شکرانه خدمت

وی تصریح کرد: خدمت به قرآن ابعاد مختلفی دارد و تنها به برگزاری محافل قرآنی منحصر نمی‌شود که اوقاف در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده و هست.

 تجلیل از ۵۶ برگزیده قرآنی این مسابقات

حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی نیز در این مراسم بیان کرد: مراسمی که در محضر شما نیکان هستیم ، به شکرانه چند خدمت و توفیق برگزار شده است .

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با ثبت نام ۲۳۹۹ نفر از برادران و خواهران که در ۱۳ رشته برای افراد بالای ۱۸ سال و در دو رشته برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد؛ البته رشته معارفی و تواشیح هنوز برگزار نشده است.

وی افزود: از متسابقین، ۱۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از ۲۲ تا ۲۵ شهریور مسابقات برگزار شد و امروز از ۲۷خواهر برگزیده و ۲۹ برادر برگزیده تجلیل می شود، در سال گذشته افتخار آفرینان خراسان رضوی، ۶ رتبه برتر مسابقات بین المللی را از آن خود کردند.

تجلیل از برگزیدگان قرآنی اوقاف با چاشنی شکرانه خدمت

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۳۷ داور کشوری و بین المللی در امر داوری همکاری داشتند، به دومین خدمت و توفیق اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ نفر توفیق پیدا کردند که به زائرین امام حسین (ع) در موکب امام رضا (ع) و در کربلای معلی به زائرین حسینی خدمت کنند.

وی سومین خدمت را توفیق ۷۱۵ نفر جهت خدمت گذاری به زائرین امام رضا(ع) در ۶۲ ایستگاه در روزهای پایانی ماه صفر عنوان کرد و افزود: چهارمین آن، امروز از ۷ نفر ایثارگران دفاع مقدس که در نهاد وقف خدمت می کنند تجلیل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امروز یاد می کنیم از مرحومین که در نهاد وقف خدمت می کردند؛ همچنین در خدمت ۴۰ نفر از مدیران سابق نهاد وقف در این مراسم هستیم.

وی بیان کرد: فردا ۱۶ ربیع الاول به عنوان اولین روز هفته وقف نام گذاری شده و این مراسم افتتاحیه هفته وقف می باشد.

کد خبر 1781919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha