نشست جمعیت و فرزندآوری که به همت کانون فرهنگی هنری جواد الائمه(ع) شازند برگزار شد

نشست جمعیت و فرزندآوری با حضور بانوان و دختران جوان، به همت کانون فرهنگی هنری جواد الائمه(ع) شازند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد، در نشست جمعیت و فرزندآوری که به همت کانون فرهنگی هنری جواد الائمه(ع) شازند، در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شد، با اشاره به  اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و روایت 5 چیز عامل برکت در زندگی می شود، گفت: بانوان همواره این سوال را دارند که چه کنیم که زندگی با برکت داشته باشیم باید در جواب بگویم برکت چیزی است که اصلش کم است اما در عمل زیاد است.


امام جمعه شهرستان شازند با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر ارزش های دینی و الهی و شکر پروردگار باید همواره در زندگی ما ساری وجاری باشد، افزود: باید با دعا و نیایش ث کار خیر برکت را در زندگی خود بیارویم.

 وی با بیان اینکه نخستین چیز که در جامعه رونق دارد و برکت را از زندگی می برد، ناسزا گفتن است، افزود: باید با همسر، فرزندان و اطرافیان درست و با احترام صحبت کنیم و این مهم را نیز به فرزندان و خانواده های خود آموزش دهیم تا در جامعه شاهد رفتارهای نادرست برخی افراد نباشیم‌.


 
ایشان در ادامه بر احسان به پدر و مادر تاکید کرد و ادامه داد: بر این مهم تاکید فراوان شده است و باید قبل از اینکه والدین از ما چیزی بخواهند خودمان نیازهای آنها را شناسایی کنیم و کار را برای آنان انجام دهیم چرا که والدین برکت زندگی ما هستند همانطور که فرزندان برکت زندگی هستند.


حجت الاسلام مهدوی نژاد به اهمیت تبیین و ترویج فرهنگ دینی و اقامه نماز تاکید کرد و بیان کرد: نماز سبب ایجاد برکت در زندگی می شود و باید با اقامه نماز اول وقت زندگی خود را بیمه کنیم.

امام جمعه شازند به مال با برکت، عمر با برکت اشاره کرد و ادامه داد: شهید مطهری عمرش کم بوده ولی با برکت بوده و در این عمر کوتاه کتاب های زیادی نوشته و سخنرانی ها و هدایتگری های بسیاری داشته است.

وی همچنین به اهمیت ترویج ازدواج آسان نیز تاکید کرد و گفت: خانواده ها باید شرایط را برای ازدواج آسان و به هنگام جوانان فراهم کنند و با دوری از تجمل گرایی فرزندان خود را راهی خانه بخت کنند. 

حجت الاسلام مهدی نژاد همچنین به اهمیت فرزند آوری و رشد جمعیت، گفت: امروز با کاهش نرخ جمعیت و پیری جمعیت پر جامعه روبرو هستیم که این نیز توطئه دشمنان است و خانواده ها باید در این راستا آگاه باشند.

کد خبر 1781920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha