همایش بزرگداشت علامه حسن زاده در اصفهان برگزار می شود

آئین نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی ۵مهر ماه ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی انصاری، دبیر همایش کنگره بزرگداشت علامه حسن زاده در نشست تبین این کنگره تصریح کرد: اصفهان در طول تاریخ حوزه علمیه مشهوری داشته است و این حوزه در تمامی علوم صاحب ادعا بوده است.

وی ادامه داد: تاریخ اصفهان در چند صد سال اخیر با تاریخ حکمت و فلسفه گره خورده است بطوریکه ملاصدرای شیرازی در اصفهان خود را پیدا می‌کند.

حجت الاسلام انصاری افزود: حوزه علمیه اصفهان با وجود اینکه در تمام فرق علمی صاحب ادعا بوده حوزه علمیه اصفهان را می‌توان به عنوان احیاگر مکتب فلسفی نام برد.

وی با بیان اینکه وجود اشخاص در تاریخ فلسفه اهمیت ویژه‌ای دارد و سنت فلسفه اسلامی در رجوع به اشخاص معنا پیدا می‌کند اظهار داشت: در سالروز رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی در پنجم مهرماه مراسم بزرگداشت این اسوه که نشانی از تاریخ فلسفه در ایشان کاملاً عیان است در اصفهان برگزار می‌شود.

نکوداشت علامه حسن زاده آملی به همت آیت الله شیخ احمد کلباسی، تولیت موسسه علوم اسلامی علامه کلباسب و حجت‌الاسلام سید احسان فقیهی مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان و با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

بررسی ابعاد شخصیت علمی و عملی علامه حسن زاده از موضوعات مهم این رویداد است و حضرت آیه الله شیخ حسن رمضانی(از شاگردان برجسته علامه)، استاد اصغر طاهر زاده، حضرت آیه الله سید علی حسینی املی(از شاگردان برجسته علامه) و استاد علی کرباسی زاده از سخنرانان این همایش هستند.

آئین نکوداشت مقام علمی و معنوی علامه حسن زاده آملی در موسسه علوم اسلامی علامه کلباسی واقع در  خیابان حکیم، ضلع شرقی مسجد جامع حکیم برگزار می شود.

موسسه آوای توحیدی با بهره‌گیری از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده، براساس مبانی علامه این علامه و حول محور مبانی فکری ایشان فعالیت علمی و تربیتی خود را دنبال می‌کند و تا کنون حدود ۲۰۰ ساعت مبانی علمی و آموزشی در حوزه اجتماعی و سبک زندگی توحیدی و اخیرا در حوزه تولید کتاب‌های داستان با هدف پرورش تفکر عقلانی در کودکان گام برداشته است.

کد خبر 1781933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha