اجرای بیش از ۵ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در نصف جهان برای نسل نو

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از ۵ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در نصف جهان با ررویکرد نوجوان و جوان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ پاسدار محمد رضایی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نمادی برای کل سال است که رشادت و جوانمردی و پایداری مردان در ۸ سال دفاع مقدس الگویی برای نسل‌های بعدی باشد. 

وی افزود: هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته  متفاوت است و برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در اصفهان از این تفاوت هاست.

رضایی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در ۶ سال گذشته همزمان با ایام سوگواری محرم و صفر بوده است و امسال این ایام با هفته وحدت مقارن شده است و لذا در برنامه‌ریزی‌ها در راستای جشن و شادی و نمایش وجوه متفاوتی از هفته دفاع مقدس مدنظر قرار گرفته است اضافه کرد: راهبرد امام خمینی (ره) در دفاع مقدس مردمی کردن دفاع بود و لذا همه اقشار و اقوام و مذاهب و حتی اقلیتهای مذهبی نیز در این دفاع حاضر شدند و تقارن هفته دفاع مقدس و هفته وحدت فرصتی برای ترسیم جلوه اتحاد ملت ایران است.

وی با اشاره به یک سال نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی و موضع‌گیری‌های منفعلانه سازمان‌های بین‌المللی، گفت: با توجه به نزدیک به گذشت یک سال از طوفان الاقصی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار و نسل کشی مردم غزه، استقامت مردم غزه از مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس الگوگیری شده است  و لذا در برنامه‌های هفته دفاع مقدس به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا نقش حمایتی مردم ایران از مردم غزه بیشتر متبلور شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: در ۲۸ شهرستان استان اصفهان ستادهای هفته دفاع مقدس تشکیل شده و  بر اساس اهداف و روزشمار هفته برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا انجام شده است.

وی تصریخ کرد: امسال ۵هزار و ۴۰۰ برنامه به دبیرخانه رسیده است و تلاش است با توجه به مقتضیات زمان اجرا شود و لذا برنامه‌ها  رویکرد مخاطبان جوان و نوجوان دارد.

وی از برگزاری رژه نیروهای مسلح است میزبان ارتش منطقه اصفهان خبرداد و افزود: عطر افشانی و غبار روبی گلزارهای شهدا، آیین تجلیل از پیشکسوتان در روز چهارم مهرماه همزمان با مراسم دیدار پیشکسوتان با رهبر معظم انقلاب در تهران از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطر نشان کرد: این برنامه ها با هدف آشنایی جوانان و  نوجوان‌ با ارزش های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در نصف جهان برای نسل نو

کد خبر 1781937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha