اجرای طرح شهید بهنام محمدی در ۱۵ مدرسه دخترانه

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی فاطمه الزهرا (س) بجنورد، از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در ۱۵ مدرسه دخترانه با هدف تعالی نسل جوان و تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ "هدی یزدانی" فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی فاطمه الزهرا (س) بجنورد امروز پنج‌شنبه در نشست توجیهی اجرای طرح شهید بهنام محمدی، اظهارکرد: با توجه به اهمیت جایگاه تربیت و تعالی نسل جوان و تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی، طرح شهید بهنام محمدی با استفاده از مربیان بسیجی و جهادی آموزش دیده در سال ۹۷ کار خود را در مدارس منتخب سرار کشور آغاز می‌کند.
 وی با بیان اینکه مربیان این طرح، با اجرای برنامه های مختلف در موضوعات فرهنگی، ورزشی و علمی در سطح مدرسه و ارتباط موثر با مسجد، می‌توانند موفقیت های زیادی در زمینه جذب نوجوانان و تربیت فکری و اعتقادی آنها کسب کنند، افزود: دو طرح شهید عزیزاللهی و شهید فهمیده هم برای مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز از سال ۱۴۰۲ در چند مدرسه منتخب شهرستان بجنورد اجرایی شد.
یزدانی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید هم مربیان مجرب بسیجی و دغدغه‌مند کار فرهنگی و تربیتی در ۱۵ مدرسه دخترانه منتخب شهرستان را آغاز خواهند کرد.
امین عاملی پور، نماینده ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم به عنوان میزبان این نشست، به اهمیت نقش مربیان در تربیت نسلی انقلابی اشاره کرد و سه عنصر خانواده، معلم و دوستان را در هویت بخشی نوجوانان حائز اهمیت دانست.
وی افزود: مربیان، حلقه وصل این سه عنصر خواهند بود که نقش خطیری‌است.
نماینده کانون‌های مساجد عنوان کرد: در حکمرانی مسجد هر یک از ارکان با هدایت امام جماعت ایفای نقش می کنند که نمونه کوچکی از حکمرانی جامعه اسلامی‌ست و اعضای کانون ها که همان نوجوانان جویای هویت هستند می توانند با پذیرفتن مسئولیت هایی مانند مسئول اذان و مکبری و کتابخانه آماده پذیرش مسئولیت در جامعه شوند.
در ادامه استاد حیدرپور هم نحوه ارتباط مربیان با نوجوانان را تدریس کرد.
کد خبر 1781940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha