طرح مباحث دفاع مقدس در مقاطع مختلف تاریخ کهنه نمی‌شود

امیر غلامعلیان با بیان اینکه در هیچ مقطعی از تاریخ مباحث مربوط به دفاع مقدس کهنه نمی‌شود؛ گفت: تا صدها سال مطلب برای گفتن و نوشتن از دفاع مقدس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر سرتیپ امیر غلامعلیان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه(۳۰ شهریور) خاطرنشان کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ مباحث مربوط به دفاع مقدس کهنه نمی‌شود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش از ویژگی‌های بارز دفاع مقدس را شباهت بی‌نظیر آن با انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به نقش برجسته رهبری در راس انقلاب؛ گفت: رمز موفقیت دفاع مقدس هم وجود رهبری بی‌بدیل به عنوان فرمانده و هدایتگر نیروهای مسلح است و امروز هم مقام معظم رهبری سکان‌دار نیروهای مسلح هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دست خالی به نتیجه رسید و هیچکس به مردم ما کمک نکرد؛ افزود: در جنگ ۸ ساله در برابر ارتش تا بن دندان مسلح ایستادیم.
امیر غلامعلیان ضمن بازخوانی اهداف عراق از تحمیل جنگ ۸ ساله به ایران از جمله نادیده گرفتن حاکمیت ایران بر اروندرود، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما اصلاً اجازه چنین چیزی به عراق ندادند و حتی بندر مهم و حیاتی فاو را هم در سال ۶۴ تصرف کردیم.
وی ادامه داد: تنها نیروهای مسلحی که علیرغم تحمیل یک جنگ ۸ ساله بر آنان یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی را در اشغال دشمن قرار ندادند، نیروهای مسلح ایران بودند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در نقشه جغرافیایی جهان به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد؛ گفت: خروجی نیروهای مسلح ما امروز در پهنه جغرافیایی ایران هیچ تغییری در مرزها بوجود نیامد و این افتخار تا ابد ماندگار خواهد بود.
وی با برشمردن دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: در رابطه با تجربیات و ویژگی و دستاوردها تا صدها سال مطلب برای نوشتن و پژوهش و صحبت برای گفتن هست و یکی از بزرگترین آنها اتکاء به ظرفیت‌های درونی است.
امیر غلامعلیان یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون صنعت دفاعی ما تحریم بوده اما کوچکترین تاثیری در توان نیروهای مسلح ما نداشته و گوشه کوچکی از توانمندی‌های موشکی ایران را در وعده صادق دیدید و ما تجارب دفاع مقدس را رها نکرده که به کمک گرفتیم.
وی اظهار کرد: در حوزه رزم زمینی اگر هیچ سلاح رزم زمینی نداشتیم امروز قادر به صدور همه تجهیزات رزمی خود هستیم و نیازی به خرید تانک و ادوات پیشرفته نداریم؛ در عملیات بالگردی محدودیت‌های زیادی داشتیم اما امروز با حرکتی که در ارتش انجام شده و ارتقای توان بالگردی قادر به عملیات در شب هستیم.
امیر غلامعلیان گفت: در ساخت موشک مفتخر هستیم همه تجهیزات ما نقطه زن و با قابلیت انهدام صد درصدی هستند و اینها نتیجه عمل به تدابیر نورانی رهبری در اتکاء به ظرفیت های درونی و اعتماد به نسل جوان است و امروز با قدرت عنوان می‌کنیم بازدارندگی امروز در جمهوری اسلامی با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و جزو پنج قدرت برتر دنیا در عملیات پهپادی هستیم.
وی در پایان متذکر شد: دشمن اگر منفذ نفوذ پیدا کند و رخوت و سستی در نیروهای مسلح ببیند شوخی ندارد اما اگر امروز درمانده شده فقط بخاطر قدرت نیروهای مسلح است.

کد خبر 1781953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha