رهبری جهان اسلام می‌تواند شاخصه وحدت مسلمانان باشد

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند جریان امت واحده اسلامی شکل بگیرد تا جهان آماده ظهور حضرت مهدی(عج) شود، افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند به عنوان شاخصه وحدت باشد، مسئله رهبری جهان اسلام است که هم شیعیان و هم تمام فرق اسلامی بر این حقیقت و مسئله مهدویت اعتقاد دارند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز جمعه (۳۰ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن یهودیان بدترین و سخت‌ترین دشمنان مومنان هستند، اظهار کرد: وقتی حقیقت اسلام ناب ترویج شود زمینه گرایش به این مکتب زیاد است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه مسلمانان دشمن مشترک دارند که رحم ندارند، تصریح کرد: در مسئله فلسطین امروز نه تنها مسلمانان بلکه در جهان و دانشگاه‌های اروپا و امریکا یک انسجام در حال شکل‌گیری است که نیازمند هدایت است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند جریان امت واحده اسلامی شکل بگیرد تا جهان آماده ظهور حضرت مهدی(عج) شود، افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند به عنوان شاخصه وحدت باشد، مسئله رهبری جهان اسلام است که هم شیعیان و هم تمام فرق اسلامی بر این حقیقت و مسئله مهدویت اعتقاد دارند.

وی بیان کرد: جهان منتظر رهبری است که با ظهور او جهان متحول می‌شود و مسلمان می‌توانند روی این شاخصه‌ها با هم وحدت داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امروز نیاز به وحدت امت اسلامی برای مقابله با حاکمان ظلم و مستکبران جهانی داریم و این راهبرد مکتب عقلانی و شرعی است.

وی در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه مسئله هدایت، تزکیه و تقوا و غبارزدایی از دل‌ها در پرتو هدایت انبیاء الهی فراهم می‌شود، گفت: دلی که در آن غبار و زنگار گناه است آلوده می‌باشد و نور قرآن و توصیه‌های ائمه اطهار(ع) آنگونه که باید تجلی ندارد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، عنوان کرد: نقش مربی و معلمان همچون پیامبران هدایتگری است و فرزندان ما در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه امانتی هستند که به این محیط‌های آموزشی سپرده می‌شوند تا زمینه تربیت و تعلیم آنان فراهم شود اما دشمنان نمی‌خواهند و مسئله کشف حجاب و بی‌حجابی را بر جامعه تحمیل کردند تا نسل تربیت شده در دامان امامت و ولایت را آلود کنند.

وی با بیان اینکه معلمان و مربیان با تکلیفی که برعهده دارند باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارند و ساعات درس برای تربیت نسل ظهور تلاش کنند، افزود: برای ظهور نمی‌توان زمان تعیین کرد اما باید همیشه آماده بود.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از تنبلی و بی‌حالی است لذا نسل نوجوان و جوان باید بانشاط تلاش و مجاهدت کنند تا به اهداف خود ‌برسند، ادامه داد: باید از جامعه جهل‌زدایی شود و تلاش کنیم تا ایران اسلامی جایگاه علمی بالایی در جهان داشته باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: افتخارات این دوران را مدیون شهدا و رزمندگان هستیم و درس وفاداری و اطاعت محض از ولایت را به ما آموختند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در وصیت‌نامه شهدا میانگین چهار مرتبه ما را به وفاداری و اطاعت و پشتیبانی از ولایت و رهبری دعوت کردند که نشانه شناخت و معرفت بالای آنان است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به کشور ایران اسلامی عزت داد و رزمندگان به واسطه ایمان به خدا و رسالت ولایت خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن بماند.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی را در جنگ تحمیلی به جهان صادر کردیم، گفت: هشت سال دفاع مقدس به اسلام و مسلمین عزت داد و ما هر چه داریم مدیون مجاهدت شهدا و رزمندگان است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز به واسطه این انقلاب و دفاع مقدس و الگوهایی که ما در این نهضت داریم این آمادگی را برای مقابله با دشمنان داریم، افزود: به برکت خون شهدا و تقویت جبهه مقاومت و هدایتگری رهبر معظم انقلاب قطعاً آینده برای اسلام است و رژیم صهیونیستی و امریکا و همه حامیان آنان در غرب و منطقه، نابودی این رژیم کودک‌کش را خواهند دید

.

کد خبر 1781954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha