شناخت و فعالیت در فضای مجازی جزو ضروریات در دنیای امروز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: دنیای امروز به عنوان دنیای ارتباطات و عصر رسانه شناخته می‌شود و شناخت و فعالیت در فضای مجازی جزو ضروریات در دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی آوینی‌های نسل چهارم ویژه مسئولین فضای مجازی واحدهای پیشگام دختران بسیج دانش‌آموزی گفت: دنیای امروز به عنوان دنیای ارتباطات و عصر رسانه شناخته می‌شود و از همین رو حضور بیدار و بابصیرت در این عرصه نیاز است.

وی افزود: بسیج دانش آموزی معنا و مفهوم تشکیلات انقلابی را به نمایش گذاشته و برگزاری این دوره‌ها با محوریت فضای مجازی نیز بیداری این تشکیلات را نشان می‌دهد.

مطهری ادامه داد: امروز شاهدیم که دشمن در عرصه فضای مجازی، موضوعات مرتبط با خانواده و اسلام را مورد هدف قرار داده و به دنبال کم اهمیت جلوه دادن این مفاهیم است. نقش دانش آموزان که حلقه‌های وصل خانواده و جامعه هستند، در این میان بسیار مهم و موثر است.

وی گفت: تهدید خانواده‌ها با رواج روش‌های غلط ازدواج، سست کردن باورهای دینی جوانان و نوجوانان و نیز دور کردن مردم از باورهای دینی و اسلامی جزو دستورکارهای دشمن است و باید برای این امورات برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی داشته باشیم.

مدیر کل آموزش  و پرورش استان آذربایجان  غربی افزود: بایستی برای دانش آموزان و نوجوانان تبیین شود که ارتباط با خدا تا چه اندازه می‌تواند در کسب مدارج و مراتب مهم تاثیرگذار باشد و نقش جامعه اسلامی در پیشبرد اهداف انسانی چقدر مهم است.

وی بیان کرد: امروز خوشحالیم که نوجوانان برای فعالیت مدبّرانه و هوشمندانه در فضای مجازی آماده هستند و امیدواریم چنین آمادگی‌هایی به سطح جامعه و سطوح مختلف سنین دانش‌آموزان و دیگر اقشار نیز تسری پیدا کند.

مطهری اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان موتور محرکه کشور، در تمامی میدان‌ها حضور دارد و فضای مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیتی باید شناسانده و معرفی شود تا دانش آموزان بتوانند نقش مثبت و سازنده خود را در این میدان ایفا کنند.

کد خبر 1781962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha