جنایت صهیونیست ها اراده جبهه مقاومت را مصمم تر می کند

امام جمعه یاسوج صهیونیست‌ها را جانورهای بسیار خطرناکی برای جهان بشریت دانست و گفت: هرچه جنایت‌ها بیشتر باشد، اراده ما مصمم‌تر از قبل در پایان دادن به عمر این رژیم غاصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۵ به بعد سوره مائده همه بندگان خود را نصیحت می‌فرمایند«ای اهل ایمان! با تقوا باشید، از خدا بترسید، فرامین الهی را عمل کنید و از محرمات بپرهیزید». 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان باید از معاملات حرام پرهیز کند که شرع مقدس و رساله عملی مراجع معظم تقلید معاملات حرام را بیان کرده است.

وی ادامه داد: معاملات ربوی و مجهول معامله صحیح نیست و حرام است و باید شرایط شرعی در این معاملات رعایت شود. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد به خداوند نزدیک شود و رضایت وی را جلب کند باید از محرمات پرهیز کند، افزود: انسان به واسطه کار خیر و انجام واجبات به خدا نزدیک می‌شود و تا امر خیر و ایمان به خداوند وجود نداشته باشد، انسان به خداوند نزدیک نمی‌شود.  

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه انسان نمی‌تواند با فساد، فحشا، ولنگاری و کارهای بد به خداوند نزدیک شود، گفت: انسان باید در کنار ایمان عمل صالح را مد نظر داشته باشد.

وی صله رحم و حج را باعث نزدیک تر شدن انسان به خداوند و بخشش گناهان دانست و اظهار کرد: صدقه دادن و کمک کردن به نیازمندان در پنهانی باعث می‌شود که گناهان انسان بخشیده شود. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ما باید صدقه آشکار می‌دهیم مردم باید این نوع کمک کردن را ببینند، زیرا صدقه مرگ های بد و ناگهانی را از انسان دور می‌کند.  

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه در راه خدا باید جهاد کنیم تا به رستگاری برسیم، بیان کرد: جهاد با نفس و اهدای جان در راه خدا انسان را به رستگاری در جامعه اسلامی می‌رساند.  

وی یادآور شد: اگر از همان ابتدا مسلمانان با قدرت جلوی اسرائیل غاصب ایستادگی و جهاد می‌کردند، این ذلت بر مردم مظلوم غزه و فلسطین و مسلمانان تمام می‌شد. 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و انسان باید اهل نماز باشد، روزه، حجاب و دستورات خداوند را ترک نکند تا به تقوای الهی برسد. 

خطیب نماز جمعه یاسوج ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: از خداوند می‌خواهیم به آبروی پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) بلایا و مشکلات را از سر مسلمین و جبهه مقاومت دور کند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر امام (ع) و پیامبر (ص) نباشند، جهان در تاریکی مطلق فرو می‌رود و جهالت سراسر عالم را فرا می‌گیرد و بنای خدا بر آفرینش عالم، رسیدن به معرفت الهی است.  

آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه جامعه‌ای که در کفر، فساد، فحشا و ولنگاری فرو می‌رود، جامعه مطلوب و مورد رضایت پروردگار نیست، افزود: اگر پیامبر(ص) و امام(ع) نباشد، خداوند جهان را خلق نمی‌کرد و جهان نیز باقی نمی‌ماند، زیرا هرچه در نظام تکوین و نظام تشریح وجود دارد همه به برکت آنها است.  

امام جمعه یاسوج گفت: باید شاکر باشیم که در زمانی، جامعه‌ای و حکومتی هستیم که سفره قرآن، نماز جماعت، نماز جمعه، مساجد، منبر، موعظه و دیگر مسائل باز شده و ما را از مسائل آگاه و دانا می‌کنند. 

وی مهم‌ترین عامل ورود انسان به آتش جهنم را شرک دانست و تاکید کرد:پست‌ترین و پلشت‌ترین ایده، کفر و شرک نسبت به خداوند متعال است.  

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه اگر افکار، باورها و فرهنگ‌ها به رهبری انبیا و اولیای الهی قرار نگیرد، انسان معلوم نیست تا کجا می‌رود، ادامه داد: اگر امام، نبی و پیامبر گرامی اسلام (ص) نبود، همه بساط توحید و معنویت جمع می‌شد و سپس بساط حیات بشر نیز جمع می‌شد.  

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند، ولی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. 

وی تاکید کرد: دشمنان تلاش‌های بسیاری انجام دادند که نظام طاغوت و پهلوی سقوط نکند و به دنبال این بودند که بهای سنگین‌تری بر مردم ایران تحمیل کنند، ولی خواست و اراده خداوند بر پیروزی ملت ایران و شکست دشمنان بود.  

آیت الله حسینی تصریح کرد: دشمنان به دنبال کودتا، توطئه، ترور و اقدامات دیگری بودند که در این زمینه نیز شکست خوردند و قصد داشتند در ترورهای کور کار انقلاب را یکسره کنند، که در این کار موفق نشدند و جنگ را به کشور ما تحمیل کردند.  

امام جمعه یاسوج افزود: دشمنان هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و در پیشروی‌هایی که در ابتدا نیروهای بعثی خبیث داشتند و تا اهواز آمدند، ولی به لطف الهی و خواست و اراده مردم شکست خوردند.  

وی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان بر کشور ما شوخی نبود، مردم ما اهل جنگ و دعوا نبودند، ولی دنیای استعمار و استکبار به جنگ ملت ما آمدند.  

آیت الله حسینی با بیان اینکه دشمنان تلاش داشتند که با ظلم، ستم و بردگی بر جهان حاکم شوند و ملت ما زیر بار همچین ظلم و ستمی نخواهد رفت، گفت: امروز در غزه و فلسطین حوادث تلخی اتفاق می‌افتد و مردم فلسطین در سرزمین خود با ظلم مبارزه می‌کنند و این مشکلاتی که امروز گریبان گیر جامعه اسلامی شده، ناشی از سیاست‌های آمریکا، جبهه استکبار و استعمار است.  

خطیب نماز جمعه یاسوج ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، گفت: آغاز تحصیل، رشد و ارتقاء علمی و فرهنگی جامعه و فرزندان این سرزمین میمون و مبارک است و باید همه دستگاه‌های مختلف و اولیای دانش‌آموزان باید همکاری لازم را داشته باشند و دانش آموزان نیز درس بخوانند.  

وی با اظهار تاسف از اینکه فضای مجازی ذهن نوجوانان و جوانان ما را مشغول کرده، یادآور شد: اگر نوجوانان و جوانان ما به جای  حضور بیش از حد در فضای مجازی وقت خود را صرف درس و مدرسه کنند، علامه دهر خواهند شد. 

آیت الله حسینی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از دانش آموزان به درس توجهی ندارند و به دنبال مطالب کاذب در فضای مجازی هستند و سواد، علم، دانش، ادب و فرهنگ در این مطالبات کاذب فضای مجازی خلق نمی‌شود. 

امام جمعه یاسوج بیان کرد: معلمان نیز به تعلیم و تربیت دانش آموزان باید توجه داشته باشند و در شأن و شایستگی نظام، جامعه، انقلاب اسلامی و مکتب شیعه آنها را تربیت دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را مد نظر داشته باشند.  

وی یادآور شد: ما امروز آموزش و پرورش را در همه مباحث علمی امین خود می‌دانیم و معلمان باید به طور شایسته ضمن امانت داری، فرزندان این سرزمین را تعلیم و تربیت کنند.  

آیت الله حسینی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم لبنان و جبهه حزب الله، افزود: این یک جبهه گسترده و جنایت هولناکی است که با ابزارهایی که برای رفاه و آسایش مردم بوده که آنها را بمب گذاری کردند و این نهایت جنایت صهیونیست‌ها است.  

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صهیونیست‌ها جانورهای بسیار خطرناکی برای جهان بشریت هستند و هرچه جنایت بیشتری انجام دهند، به مرگ و پایان عمر خود نزدیک تر می‌شوند و هرچه جنایت‌ها بیشتر باشد، اراده ما مصمم‌تر از قبل در پایان دادن به عمر این رژیم غاصب خواهد شد.  

وی افزود: این رژیم جنایتکار و کودک کش هیچ ترحمی در وجود و سیاست ندارد و دست به کشتار، غصب، قتل، غارت و قحطی بر علیه انسان‌ها می‌زند که این از اهداف شوم این رژیم خبیث و جنایتکار است که متاسفانه با همراهی غرب، آمریکا و انگلیس اتفاق می‌افتد. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: جبهه اسلام، انقلاب و مقاومت باید مسلح به سلاح روز و قدرتمند باشد تا بتواند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.  

امام جمعه یاسوج  گفت: خداوند دستور داده تا می‌توانید مسلح باشید و به قدرت دست پیدا کنید تا بتوانید بر دشمنان خود، خدا، اسلام، انسانیت، عدالت و بشریت غلبه پیدا کنید. 

کد خبر 1781976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha