خدمت به قرآن و اطاعت از فرامین الهی در عمل دیده شود

ماموستا حسینی گفت: خدمت به قرآن کریم و اطاعت از فرامین الهی باید در عمل دیده شود و به‌جای ادعا عملاً به دستورات اسلام و قرآن عمل و در مسیر قرآن و دین برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ ماموستا سیداحسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: برگزاری جشن های مردمی در مساجد و محلات شهر سنندج و استان کردستان جای تقدیر دارد که مردم امروز در منازل و اماکن مختلف این جشن ها را برگزار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر فرموده اند روزی فرا خواهد رسید که جهان هستی به دهکده ای تبدیل می شود که از هر نقطه آن می تواند خبرآن سر دنیا کسب کنیم و در این شرایط باید به دنبال چیزی بود که سعادتمندی دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد.

وی افزود: دین مبین اسلام و دستورات قرآن کریم باید عملا توسط هر فرد مسلمانی پیش برود و با ادعا و شعار نمی توان قدمی برای دین برداشت.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: باید دستورات الهی در رفتار و عمل افراد جامعه مشهود باشد تا جامعه دینی شکل گیرد.

ماموستا حسینی تصریح کرد: گاهی در مراسم خاکسپاری و ترحیم شاهد پوشش نامناسب هستیم در حالیکه این امر از فرهنگ کرد و مسلمان خارج است.

وی دوری از حسادت، تنگ‌نظری، بخل، کینه نسبت به یکدیگر و غیبت از سوی امت اسلامی را از دیگر پیامهای پیامبر اسلام دانست و بیان کرد: به فرموده رسول خدا دوری از فتنه سرمنشأ هر بلا و مصیبتی است و اگر با این روش که امروز پیش می رویم ادامه دهیم وضعیت به‌مراتب دچار آسیب‌های بیشتری می شود.

کد خبر 1781985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha