امام صادق (ع) محور وحدت شیعه و اهل سنت است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: امام صادق (ع) محور وحدت شیعه و اهل سنت است و توجه به آموزه های اخلاقی، احترام متقابل ، معاملات بین اهل تسنن و تشیع و بارزترین مسئله وحدت از زبان امام صادق (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا، امام جمعه شهرستان نقده امروز در خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد:  هیچ چیز باعث تغییر در نعمات الهی نمی شود مگر با ظلم، بعضی از اعمال باعث سلب و تغییر در نعمت می شود و موجب می شود نعمت از دست ما برود و از جمله این گناهان بر اساس روایات  تعدی به حقوق مردم و مردم و ترک امر به معروف و نهی از منکر و اسستهزاء مردم توسط مدیران جامعه است.

وی در ادامه به ایام ولادت امام صادق و نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) محور وحدت شیعه و اهل سنت است و ابوحنیفه دو سال شاگرد امام صادق (ع)  بود و می گوید؛ از امام صادق(ع) فقیه تر و با سواد تر و اعلم تر در امت اسلام من ندیدم. 

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) چند مبنا برای وحدت بیان کردند و  اولین آنها حضور در اجتماع است، توجه به آموزه های اخلاقی، احترام متقابل ، معاملات بین اهل تسنن و تشیع و بارزترین مسئله وحدت از زبان امام صادق (ع) است و علمای شیعه و اهل سنت باید به این احادیث و سفارشات جامه عمل بپوشانند و وحدت را در جامعه بیش از گذشته تقویت کنند.

وی در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بزرگترین اتفاق در انقلاب اسلامی دفاع مقدس بود و ما جنگ را آغار نکردیم آنها شروع کردند و ما دفاع کردیم ، جنگ فقط با صدام حسین نبود ما با ۵۲ کشور در جنگ بودیم ، چون ما دفاع کردیم و هم نوع دفاع، هم ابزار آن و هم اهداف و نتیجه آن مقدس بودند این جنگ به دفاع مقدس مشهور شد.

حجت الاسلام فصیح نیا تصریح کرد: مسئولین و مردم در برابر دفا مقدس وظایفی دارند؛ رزمندگان دفاع مقدس باید روحیه جهادی خود را حفط کنند  و با همان روحیه امروز در عرصه تبیین وارد شوند  و  مسولین نظام اسلامی نباید اجازه دهند دفاع مقدس فراموش شود و یا  تحریف شود.

وی ادامه داد: اقتصاد رژیم صهیونیسستی در حال فروپاشی است، مانند حمل و نقل و ۵ تا از  کارخانه های مهم  این رژیم از بین رفته و تعطیل شده و از لحاظ روانی اسرائیل نابود شده است و  سرمایه گذارها از فلسطین اشغالی فرار می کنند و  این غده سرطانی جایگاه خود را در جامعه جهانی از دست داده  و وعده خداوند متعال است که طلم از بین می رود و انتقام شهید هنیه حتما گرفته خواهد شد.

کد خبر 1781991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha