سیره پیامبر حلال مشکلات است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: روش و منش زندگانی نبی مکرم اسلام اگر جهانگیر شود خیلی از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر جلالی، امام جمعه شهرستان چهاربرج، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز آغاز ولایت امتم زمان(عج)، اظهار کرد: توجّه به نظارت امام زمان(ع) بر رفتارهایمان، اصلی‌ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: توجه به نظارت امام زمان(عج) به ما در رعایت تقوا کمک می کند و این احساس حضور امام زمان، ما را به ظهور ایشان نزدیک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: وجود نورانی پیامبر اکرم (ص)، بزرگترین مایه‌ وحدت در همه‌ ادوار اسلامی بوده و امروز هم می‌تواند باشد.

جلالی با بیان اینکه اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام؛  مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ی مسلمانان بوده و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید. 

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه بزرگترین تبلیغ برای اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ی پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم، اظهار کرد: بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش‌های و شیوه‌های فرهنگی و هنری پیچیده‌ی خود، چهره‌ی آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بی‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‌های گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند.

وی افزود: ما نباید تنها به نگارش کتب مختلف اکتفا کنیم بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‌های جدید و با استفاده از روش‌های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه‌ی جهان اسلام، آن را انجام دهیم. 

جلالی گفت: روش و منش زندگانی نبی مکرم اسلام اگر جهانگیر شود خیلی از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در رابطه ارسال رسل در قرآن آمده است که «وَ لَقَد بَعَثنا فِی‌ کُل‌ِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَن‌ِ اعبُدُوا اللّه‌َ وَ اجتَنِبُوا الطّاغُوت‌َ»، اظهار کرد: این دو پیام انبیاء در تمام ادوار تاریخ بوده و الان هم همین است که اول باید راه خدا را شناخت و در آن راه حرکت کرد و دوم اینکه همیشه در حال مبارزه با راه طاغوت و شیطانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز راه سیدالشهدا راه خدا است، تصریح کرد: راه صاحب الزمان(عج) راه خداست و انقلاب اسلامی هم نمادی از این راه سید الشهدا و صاحب الزمان (عج) هست هرکه می خواهد تکلیف خود را با خدا و سید الشهدا و صاحب الزمان (عج) و با انقلابِ برخاسته از راه سرخ سید الشهداء (ع) و راه سبز انتظار صاحب الزمان (عج) یعنی انقلاب اسلامی مشخص کند.

جلالی افزود: راه طواغیت هم امروز راه استکبار جهانی و این شیطان بزرگ که جهان را به خاک و خون می کشد و طغیان کرده و دنیا را به آتش می کشد، است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: باید این طغیان استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی کنترل شود و نابود شود تا جهان به آرامش برسد.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس اشاره و اظهار کرد: اولین رزمایش الی بیت المقدس را خداوند متعال انجام داد و شرکت کنندگان در این رزمایش جهانی هم انبیاء و ملائکه به رهبریت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بود.

جلالی تصریح کرد: ما برای اینکه به معراج برسیم مانند نبی مکرم اسلام باید این سیر را انجام دهیم و بیت المقدس را از دست غاصبان صهیونیستی نجات دهیم.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: ما بسیجیان باید آگاهیمان را از جهان بیشتر کرده و برای رسیدن به بیت المقدس ابعاد چهارگانه خودمان یعنی خودشناسی، خداشناسی، جهان شناسی و دشمن شناسی را باید تقویت کنیم و در این راه سختی که در پیش داریم باید کمر همت را محکم بست.

جلالی با اشاره به اینکه صدام با جنگ تحمیلی در زمین آمریکا بازی کرد و توانست به نفع آن‌ها هشت سال انقلاب اسلامی را به جنگ مشغول کند، افزود: اگر انقلابِ یک کشوری در اوّلِ کار، مبتلا به چنین جنگ خونینی نشود، مجال بازسازی و مجال کارهای بزرگ برای آن وجود دارد و صدّام هشت سال از بهترین اوقات ما را به نفع آمریکا مشغول کرد؛ برای این‌که منافعشان به هم گره خورده بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و نقاط ضعف و قدرت خود را شناخت و توانست در عرصه نظامی و بازدارندگی خود را نقطه مطلوبی برساند، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرتهای مطرح در جهان معرفی می شود که امثال صدام نه بلکه اربابان آنها هم از ایران اسلامی واهمه و ترس دارد.

امام جمعه چهاربرج با تاکید بر حفظ روحیه دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا روحیه آ« جوانان و انگیزه های آنها و روحیه معنوی و ولایت پذیری انها را به نسل امروز معرفی کنیم.
جلالی افزود: با حفظ خاطرات و وصیتنامه های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس مد نظر بوده و در این زمینه کوتاهی نکنیم  و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده‌اند با هزاران اثر هنری می‌توان با اقتباس از خاطرات دفاع مقدس ساخت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب گنجینه دفاع مقدس را معدن طلا و جواهر می‌دانند، اظهار کرد: این خاطرات رگه‌های طلایی است که امروز مکشوف گشته‌اند و می‌توان به عنوان یک فرصت، آن را غنیمت دانست و نهایت استفاده را از آن برد. 

امام جمعه چهاربرج افزود: رهبر معظم انقلاب موضوع دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی آن را بسیار با اهمیت می‌دانند و در واقع تقریظ‌های رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس، دلواپسی از یک فراموشی بزرگ است که حافظه ملی‌مان از یاد و نام قهرمانانمان خالی نشود و اسطوره‌های واقعی‌مان را برای ادامه درست مسیر، قدر بدانیم.  

وی با اشاره به حکمت‌های عنایت ویژه رهبر حکیم انقلاب بر آثار دفاع مقدسی، گفت: ضرورت نهادینه کردن ارزش‌های متعالی تجلی‌یافته در دوران دفاع مقدس و استفاده از آن برای بیمه کردن مملکت در مقابل انواع هجمه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، معرفی الگوهای عینی، نزدیک و ملموس به نسل جوان، تعالی و حظّ معنوی از حال و هوای موجود در فضای دفاع مقدس در جهت احیاء و تثبیت ارزش‌هاو دمیدن روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» و آگاهی از گذشته بسیار پرافتخار دفاع مقدس از آن جمله هستند. 

کد خبر 1781992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha