خالی شدن سیاست از فضایل اخلاقی از آفات است

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: فاصله گرفتن سیاست از اخلاق و خالی شدن از فضایل اخلاقی و نیز قرارگرفتن انسان های کوته بین و ضعیف در راس امور سیاسی از آفات سیاست است.

به گزارش میاندوآب خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآب، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب درباره تقوا وشرط مدیریت جامعه به روش،تقوا اظهار کرد: در جامعه برای اینکه خدا را به جای قانون های اضافی بگذاریم ومدیریت به شیوه تقوا را تجربه کنیم وجود،دو شرط الزامی است .ابتدا حاکمان وکسانی که در قدرت هستند از قله هرم قدرت تا بدنه هرم باید تقوا داشته باشند و دوم اینکه عده ای از مردم ونخبگان جامعه محکم پای حکومت بایستند وهمراهی ویاری اش کنند. 

وی مهدویت و دیانت را در شمار مسائل  اصلی معارف دینی عنوان کرد و افزود: آن چیزی که مهدویت مبشر آن است همان چیزی است که همه انبیای الهی برای خاطر آن آمدن، که هدف اصلی همه ایجادیک جهان توحیدی وساخته وپرداخته بر اساس عدالت با استفاده از همه ظرفیت هایی است که خداوند در انسان قرار داده است .

امام جمعه میاندوآب با اشاره به آفات اصلی «دین» و«سیاست»، اظهار کرد: همراهی دینداری یک شخص یا جامعه با انحراف و بی مبالاتی و محدود کردن دین به زندگی شخصی از آفات دین سات.

امام جمعه میاندوآب افزود: فاصله گرفتن سیاست از اخلاق و خالی شدن از فضایل اخلاقی و نیز قرارگرفتن انسان های کوته بین و ضعیف در راس امور سیاسی از آفات سیاست است.

وی گفت: مسئول دیندار کسی است که از بی حجاب دفاع نکند چرا که اسلام، دین، قرآن و نهج البلاغه از حجاب دفاع می کند نه از بی حجاب.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه باید در راس امور جوامع باید کسانی قرار گیرند که دینداری آنها آفات دین و سیاست را نداشته باشد، تصریح کرد: باید کسانی اداره امور جوامع را در دست بگیرند که دیندار بوده و دارای معنویت باشند و فکر دینی آنها بلند بوده و از انحراف و کج اندیشی در دین مصون باشند.

امام جمعه میاندوآب به شروط مدیریت جامعه به روش تقوا اشاره و اظهار کرد: شرط اول این است که حاکمان جامعه و کسانی که در قدرت هستند باید با تقوا باشند و شرط دوم این است که عده ای از مردم و نخبگان جامعه محکم پای حکومت باشند و همراهی و یاری کنند.

وی با بیان اینکه نان به نرخ روز خوردن تقوای سیاسی نیست، افزود: سیاست اخلاقی همان سیاستی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) آن را پیاده کردند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه کسانی که دین را از سیاست و اخلاق و جهاد جدا می کنند به آفت دین دچار هستند، اظهار کرد: نمی شود اسم خود را دیندار گذاشت اما بخشی از آن را قبول کرد و بخش دیگر را نه.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما ۴۵ سال است که با آمریکا و استکبار مبارزه می کنیم، افزود: نباید طوری موضع گیری کنیم که دشمن طمع کرده و از آن شاد شود.

وی با تاکید بر اینکه موضع گیری ها در قبال مسائل مختلف باید دینی، انقلابی و جهادی باشد، گفت: آیا با کسی که بر سر کودکان و زنان و مردم بیگناه بمب می ریزد و آنها را به خاک و خون می کشد؛ می شود برادری کرد؟

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: اگر سیاستمدار دیندار و لایق بر سر کار باشد در آن صورت مشکل جامعه حل می شود.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: ما مخالف کسی نیستیم اما اگر کسی از مسیر ولایت خارج شده و خطا کند در مقابل او می ایستیم. 

کد خبر 1781994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha