اتحاد بین مسلمانان همان حقیقتی است که دنیای استکبار و کفر و ظلم را می‌ترساند

حجت الاسلام غفوری گفت:امت اسلامی جز با وحدت و برادری مسلمانان تشکیل نمی‌شود و اتحاد بین مسلمانان همان حقیقتی است که دنیای استکبار و کفر و ظلم را می‌ترساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری امروز(۳۰شهریور) در خطبه های نماز جمعه  کرمانشاه، با تبریک هفته وحدت، اظهار گفت: اسلام بدون داشتن امت واحده نمی‌تواند جهان‌شمول باشد. اگر قرار باشد به هر بهانه‌ای در دنیای اسلام بین مسلمانان اختلاف باشد، اسلام در همان محدوده حضورش هم نمی‌تواند خود و مردم راه اداره کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه امت واحده جز با وحدت و همدلی بر اساس قرآن کریم شکل نمی‌گیرد، بیان کرد: خداوند متعال به ما امر فرموده است که تابع سیره و سنت پیامبر عزیز من (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) باشید؛ چراکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) الگویی نیکو برای شما است. البته پیامبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) برای همه الگو نیست؛ بلکه برای کسانی الگو است که حقیقتاً به خدا معتقد هستند، اهل معنویت و شب‌زنده‌داری برای رسیدن به مقام محمود هستند، استغفار می‌کنند و فراوان به یاد خدا هستند.

وی شکل‌گیری جبهه مقاومت و ایستادگی آن را که امروز شاهدش هستیم، عمل به سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) دانست و گفت: در جبهه مقاومت رزمندگان حماس اهل‌سنت‌اند، رزمندگان سازمان جهاد اسلامی اهل‌سنت‌اند، نیروهای حزب‌الله لبنان شیعه‌اند و در عراق شیعه و اهل‌سنت با هم در این جبهه حضور دارند. عمل به سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شیعه و سنی نمی‌شناسد و هر کس که گوینده «لا اله الاالله» و «محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) رسول‌الله» است، در این جبهه در مقابل دشمنان اسلام و استکبار جهانی که به‌دنبال نابودی اساس اسلام هستند؛ می‌ایستد.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد:ملت ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس جانانه در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده و از اسلام و قرآن و آب و خاک و حیثیت خود دفاع کردند و برای همیشه دشمنان را از اینکه بخواهند در عرصه نظامی به ما حمله کنند، ناامید کردند.

کد خبر 1781995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha