برای عقب نماندن از مسیر تمدن نوین اسلامی باید با افق دید رهبری حرکت کنیم

حجت الاسلام اسماعیل‌پور، ثمره شنیدن، پذیرفتن، فهمیدن و اطاعت کردن حرف ولی زمان را حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای حکومت جهانی عنوان کرد و گفت: انقلاب ما صادر شده و به دنبال امت اسلامی هستیم و باید با افق دید رهبری حرکت کنیم تا از قافله عقب نمانیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رجب اسماعیل‌پور_ امام جمعه موقت سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۳۰ شهریور) با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو، و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: روند رو به رشد انقلاب اسلامی را نی بینیم که توسط آینده سازانی رقم میخورد که حضرت امام خمینی(ره)  پیش بینی کرده بودند.  

وی با بیان اینکه نباید نسبت به خانواده هایی که در این سال تحصیلی با توجه به شرایط اقتصادی دستشان کوتاه است و قادر به تهیه ملزومات مدرسه برای دانش اموزان خود نیستند غافل باشیم، گفت: با حضور در جشن عاطفه ها ازین قشر جامعه هم حمایت شود.  

اسماعیل‌پور همچنین به رفت و آمد دانش آموزان در ساعات مختلف آموزشی و افزایش سگ های ولگرد طی سال های اخیر در سطح شهر اشاره کرد و افزود: خطر این سگ ها و آزار و اذیت برای دانش آموزان و خانواده ها نکته ای است که می بایست به جهت امنیت جانی و روانی، مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد.
 
وی اذعان کرد: البته کارهایی انجام شده ولی انصافا هنوز حل نشده و امیدواریم فکری اساسی انجام شود.  

اسماعیل‌پور در ادامه، حمایت بیشتر نمایندگان و مسئولان از کشاورزان شالیکار در شمال کشور به ویژه گیلان و بخش سنگر را حائز اهمیت دانست و افزود: زمین های کشاورزی ما به حراج رفته و ضرری است که به مرور زمان متوجه اش می شویم.  

وی اضافه کرد: فروش زمین های کشاورزی و از بین رفتن نسل برنج های محلی و... در روستاهای مختلف و آنچه که اتفاق می افتد آنچیزی نیست که می بایست شاهدش باشیم.  

اسماعیل‌پور حمایت مسئولان را فرصتی برای رشد کشاورز و کشاورزی حداقل برای جوانی که در آن زمین زندگی میکند عنوان کرد و ادامه داد: اینکه جوان ببیند پدرش هنوز، به این کار امیدوار است و رغبت برای ادامه کار دارد تا کشاورزی نسل اندر نسل ادامه پیدا کند.  

وی به ۱۷ ربیع، روز ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم توفیق رهروی و شیعه‌گی اهل بیت(ع) را داشته باشیم و هفته وحدت هفته موثر و اثر گذاری باشد.  

اسماعیل‌پور ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور، تصریح کرد: دلاور مردانی که از زندگی و خانواده و مال خود زدند تا نهال انقلاب اسلامی که حضرت امام(ره) آنرا کاشتند با خون و یا ایثار مختلف آبیاری کرده تا امروز ما خوب زندگی کنیم.  

وی خاطر نشان کرد: ما سر سفره شهدا و ایثارگران نشستیم و ازین نعمات و برکت ها استفاده میکنیم ولی امیدواریم روزبروز قدردات این زحمت ها و رنج ها باشیم و به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) وصل شویم.  

اسماعیل‌پور، گرویدن مومنان به دین اسلام چه در عصر جاهلیت زمان پیامبر و چه در دوره خفقان امام جعفر صادق (ع) را ناشی از زحمات و تلاشهای فراوان خاندان نبی مکرم اسلام عنوان کرد و ادامه داد: پیمان بستن و حتی هجرت پبامبر هم با فکر، اندیشه و هدف بوده است.  

وی پای هر حدیث و آیه ای که امروز صحیح به جامعه منتقل شده همراه با مهندسی فرهنگی عنوان کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «امروز اولین مسئله کشور تعلیم تربیت و فرهنگ است». 

اسماعیل‌پور با انتقاد به اینکه خیلی از ما که مدعی نیز هستیم، بخوبی به فرمایشات رهبری فکر و یا عمل نمی‌کنیم گفت: طبیعتا خوب هم نتیجه نمی گیریم و متاسفانه در آسیب شناسی و پیدا کردن راهکار و شناخت مسئله هنوز عقب هستیم.  

وی به سخنرانی های مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:  یکی از دغدغه های حضرت آقا این است که این فرهنگ فراموش نشود، ولی چیزی که به آن دقت نمی‌کنیم نوشتن یک پیوست فرهنگی_ تربیتی برای همان برنامه هایی است که برای شهدا برگزار می شود.

اسماعیل‌پور بیان کرد: این نقص و عیب ما است که برای دعوت از یک شخصیت سیاسی و انقلابی، تهیه شام و موارد پذیرایی و... وقت میگذاریم ولی برای آنچیزی که باید وقت بگذاریم تا خروجی و ماندگاری کار آنچه که باید شود، نمی شود چون خوب حرف میزنیم ولی خوب مهندسی نمی‌کنیم.  

وی اظهار کرد: با توجه به آنچه که در فضای فعلی کشور شاهدش هستیم، ضرورت بررسی و مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری و حرف های مختلف کارشناسان که به این کار کمک کند است، در واقع همانی که حضرت آقا از سپاه و بسیج خواسته و بی ارتباط با هفته دفاع مقدس هم نیست که «تربیت جوان مومن انقلابی پای کار را برای رسیدن به آن حکومت جهانی باید داشته باشیم».

اسماعیل‌پور ادامه داد: ما اکنون نیروی در تراز انقلاب اسلامی نداریم اگر چه خیلی ها افق دیدشان آنجا است  و باید شناسایی شوند و باید برایشان کار کرد ولی خیلی ها هم مانند نوجوانان ما هستند که باید بستری برایشان فراهم شود که رشد کرده و افق دیدشان شکل بگیرد تا در این مسیر حرکت کنند.  

وی اضافه کرد: البته این در حلقات صالحین در حال اجرا است اما باز بخاطر عدم آن مهندسی کردن، به نتیجه ای که می باید، نرسیدیم.

اسماعیل‌پور گفت: پیامبر مکرم اسلام و امام صادق(ع)  هم کار کارشناسی کردند که هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال ثمراتش را داربم می بینیم و برای این غیبت حضرت مهدی(عج) هم خداوند مهندسی کرده تا جامعه آماده پذیرش انسان کامل شود.  

امام جمعه موقت سنگر، ثمره شنیدن، پذیرفتن، فهمیدن و اطاعت کردن حرف ولی زمان را حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای حکومت جهانی عنوان کرد و گفت: مانند دوران دفاع مقدس، با تمام کمبودها این موتور باید جلو برود، هر چند دشمن سنگ اندازی میکند و سرعت کم می شود اما ما باید با دقت پیش برویم.  

اسماعیل‌پور بیان کرد: نقشه راه تعیین کردن برای انقلاب اسلامی بر عهده مسئول نظام، یعنی مقام معظم رهبری است و این کار در حال اتفاق است، رییس جمهور و قوه قضاییه و... باید تلاش کنند تا ببیند ایشان چه میگویند.  

وی تاکید کرد: انقلاب ما صادر شده و ما به دنبال امت اسلامی است و این یعنی ما باید ایمانمان بیشتر محکم باشد، زیرا به شهادت رسیدن بیشتر شده و در دوره ظهور قرار گرفتیم و باید با افق دید رهبری حرکت کنیم تا از آن قافله عقب نمانیم.

کد خبر 1781998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha