انتخاب کردیم که مسلمان باشیم

حجت‌الاسلام اشکوری با بیان اینکه انتخاب کردیم که مسلمان باشیم و حالا باید ببینیم صرفا اسم مسلمانی را یدک می‌کشیم یا زندگی، حرکات و رفتار ما مثل پیامبر(ص) هست یا متفاوتیم گفت: نباید نعمات خداوندی را در راه مخالفت با خدا و معصیت استفاده کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام اشکوری_ معاون مدیرکل اوقاف در امور فرهنگی گیلان شامگاه امروز(جمعه، ۳۰ شهریور) در جشن میلاد پیامبر خاتم(ص) و امام صادق(ع) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف که در آستان مقدس حضرت سیدمحمد(ع) آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار شد، بالاترین جایگاه انسانی را متعلق به پیامبر اکرم دانست و اظهار کرد: این افتخار برای من و شما است که ما را امت حضرت محمد(ص) می دانند.  

وی با تاکید بر اینکه ما الگویی داریم که به واسطه چنین شخصیتی مسیر خود را انتخاب کردیم گفت: انتخاب کردیم مسلمان و زیر سایه آقا باشیم و حالا باید ببینیم صرفا اسم مسلمانی را یدک می‌کشیم یا زندگی، حرکات و رفتار ما مثل پیامبر(ص) هست یا متفاوت هستیم.
 

اشکوری با بیان اینکه انسان باید به خاطر نعمت هایی مانند چشم، گوش، پدر و مادر، فرزند، آبرو، سلامتی و... خدا را شاکر باشد و از آن نعمت ها در جهت درست استفاده کند افزود: یکی از راه های شکرگزاری این است که هر روز به زبان «الحمدالله» بگوییم زیرا هر کدام از نعمت ها درجه شکر گذاری دارد و شکر زبانی پایین ترین مرتبه شکرگزاری است.  

وی ادامه داد: یک مرتبه دیگر این است که خدا آن نعمتی را که به ما داده در جهت درست استفاده کنیم و شکرگزاری از این نعمت اینگونه است که گناه نکند و از آن درست استفاده کند.
 
اشکوری با تاکید بر اینکه اگر شکر نکنیم خدا نعمات را از ما میگیرد، افزود: مرتبه اول این است که نعمت را بشناسیم، نعمت های اطراف را ببینیم و بدانیم نعمت اصلی کدام است زیرا روز قیامت خدا از نعمت ها سوال می کند.  

وی تصریح کرد: اگر پیامبر(ص) نبود کافر بودیم، به واسطه پیامبر مسیر درست زندگی را پیدا کردیم، خدا پرست و محب اهل بیت(ع) شدیم و اگر پیامبر، فاطمه زهرا(س)، علی(ع) و سایر معصومین نبودند مسیر زندگی مان تغییر پیدا می‌کرد.  

 اشکوری در ادامه، مرتبه دیگر شکرگزاری را بازگو کردن نعمات خدا دانست و اضافه کرد: بازگو کردن نعمات با فرزندان، کودکان که خیلی با جایگاه اهل بیت(ع) آشنا نیستند آنان را قدردان و قدرشناس خاندان نبوت خواهد کرد.  

وی اذعان کرد: نباید نعمات خداوندی را در راه مخالفت با خدا و معصیت استفاده کرد.  

اشکوری با بیان اینکه ما به اندازه کافی نمی توانیم شکرگزار نعمات فراوان خداوندی باشیم زیرا به درجه ای می رسیم که شکر نعمات خدا با زبان به کار نمی آید ادامه داد: نعمت اصلی را شناختن، نعمت بزرگ وجود پیامبر اکرم(ص) که در این مسیر نورانی و هدایت قرار گرفتیم و  همه و همه باعث می‌شود از نعمات بخوبی بهره بگیریم و قدردان باشیم.  

وی یکی از مشخصه های شخصیتی پیامبر اسلام را این دانست که همیشه در حال فکر کردن بودند و بیان کرد: پیامبر بیشترین نفع را به مردم می رساند، انسان ساده زیست بودند و با فقیران می نشستند و امیدوارم تلاش شود پیامبر را بهتر بشناسیم چرا که بالاترین معجزه پیامبر که قرآن است که سراسر نور و راهنمای زندگی برای اهل تفکر است.

انتخاب کردیم که مسلمان باشیم

انتخاب کردیم که مسلمان باشیم

انتخاب کردیم که مسلمان باشیم

انتخاب کردیم که مسلمان باشیم

کد خبر 1782032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha