دفاع مقدس به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد

قناعت گفت: دفاع هشت ساله رزمندگان ما با همه فراز و فرودهایش به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد که آن را از دیگر فرهنگ‌ها و حتی فرهنگ مقاومت و پایداری دیگر کشورها متمایز کرده است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز شنبه (۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تقارت هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) با هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم.

وی افزود: وقتی بحث از دفاع مقدس می‌شود خود به خود انسان یاد دلاورمردی‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح و مردم عزیز کشورمان می‌افتیم.

استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد شهدای والامقام دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع هشت ساله رزمندگان ما با همه فراز و فرودهایش به خلق فرهنگ غنی منجر شد که از آن به عنوان فرهنگ پایداری و رشادت نام می‌برند.

قناعت در ادامه تأکید کرد: فرهنگ دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی است که از دیگر فرهنگ‌ها و حتی فرهنگ مقاومت و پایداری دیگر کشورها متمایز شده است.

وی به بیان دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران پرداخت و گفت: مهمترین شاخصه این جنگ خداباوری بود. ویژگی‌ای که تمام حرکات و افعال فرد را متوجه مبدأ هستی می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: خدامحوری باعث شد تا برخلاف دیگر ارتش های جهان، رزمندگان اسلام تمام لحظات خود را متوجه خدا کنند و برخلاف دیگر استراتژی‌های نظامی فتح خاک را نه به عنوان یک هدف اولیه و اصلی بلکه به عنوان یک هدف ثانویه ببینند و این موضوع در تمام تاریخ بشریت بی‌نظیر است.

قناعت با بیان اینکه عاشورایی جنگیدن از دیگر دلایل تقدس دفاع هشت ساله مردم ایران است، تصریح کرد: دفاع مقدس در ایران فرزند بلافصل عاشورای امام حسین (ع) است. هیچ گاه این سرزمین در طول تاریخ خود شاهد این همه زلالی و زیبایی نبوده است.

به گفته وی؛ پیروزی انقلاب اسلامی پایان استعمار در ایران بود و این برای آنها قابل تحمل نبود و با توطئه و جنگ قصد ساقط کردن آن را داشتند، بی‌خبر از آنکه این مردم اعتقاد خاصی به حوادث کربلا داشته و دارند.

استاندار در ادامه رهبری فوق‌العاده را از دیگر دلایل تقدس دفاع هشت ساله مردم ایران دانست و گفت: ویژگی دیگر دفاع مقدس نقش بی‌بدیل حضرت امام (ره) بود، رهبری که با گفتار معنوی خود چنان تحول و انقلاب روحی پدید آورد که انسانیت انسان را به گونه‌ای دیگر رقم زد و خالق انسان‌های خود ساخته شد و با قلم خود و نفس مسیحایی خود شهدا را ساخت و الگوی آنان شد.

قناعت بیان کرد: وحدت، روحیه جوان‌باوری، الگو شدن برای جهانیان، خودباوری و اعتماد به نفس و معنویت نیروهای مسلح و رزمندگان از دیگر دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران است.

کد خبر 1782049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha