حزب الله شهادت دو فرمانده ارشد و ۱۳ نفر از اعضای خود را تایید کرد

حزب الله لبنان شهادت «ابراهیم عقیل» فرمانده ارشد حزب الله و «احمد وهبی» و ۱۳ نفر از اعضای این جنبش را در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، حزب الله لبنان شهادت یک فرمانده نظامی و ۱۳ مبارز خود را در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت تسلیت گفت.

حزب الله لبنان در بیانیه ای شهادت احمد وهبی، مسئول نیروی رضوان تا اوایل سال ۲۰۲۴ و شهادت ابراهیم عقیل، فرمانده نظامی را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که وهبی نقش مهمی در توسعه توانمندی‌های انسانی در حزب الله ایفا کرد و مسئولیت نیروی رضوان تا اوایل سال ۲۰۲۴ را برعهده داشت. پس از شهادت حاج وسام طویل، به مسئولیت این یگان بازگشت.

حزب الله شب گذشته به طور رسمی ادعای اسرائیل درباره ترور ابراهیم عقیل را تایید کرد.

 حزب الله در بیانیه خود آورده است: فرمانده بزرگ جهادی حاج ابراهیم عقیل به کاروان برادران فرمانده شهیدش پیوست.

عقیل دومین مقام ارشد حزب الله است که پس از فؤاد شکر توسط اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت ترور شد.

حزب الله از هفتم اکتبر جبهه پشتیبانی از نوار غزه را علیه حملات اسرائیل گشود.

 رادیو اسرائیل گزارش داد که طرح ترور در مدت کوتاهی برنامه ریزی و اجرایی شد و توسط هرزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل  تایید شد.

رادیو اسرائیل گزارش داد که یک منبع اطلاعاتی موثق داده‌ها و اطلاعاتی را درباره نشست فرماندهان بخش رضوان حزب الله ارایه کرد که ارتش را به انجام ترور هدایت کرد.

 به گزارش کانال اسرائیلی کان، هالوی ترور عقیل در نشست فرماندهان تیپ شمال در صبح دیروز جمعه را تایید کرد.

 یک منبع امنیتی لبنانی به خبرنگار الجزیره اعلام کرد که حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نشست کمیته فرماندهی نیروی رضوان در حزب الله را هدف قرار داد که بیش از ۲۰ نفر در آن حضور داشتند.

 این منبع تایید کرد که جنگنده‌های اسرائیلی دست‌کم چهار موشک شلیک کردند که ساختمان را منهدم کرد، پارکینگ این ساختمان را درگیر کرد و به مکان نشست رسید که در طبقه دوم زیرزمینی در حال برگزاری بود.

 این منبع اعلام کرد که تعدادی از شرکت کنندگان در این نشست زخمی شدند.

 وزارت بهداشت لبنان در آخرین آمار اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی که دو ساختمان مسکونی در منطقه الجاموس را با موشک های جنگنده اف-۳۵ هدف قرار داد، ۱۴ نفر شهید و ۶۶ نفر زخمی شدند.

کد خبر 1782056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha