رژه نیروهای مسلح استان قم برگزار شد

یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی نیروهای مسلح استان قم با رژه در مجاورت مسجد مقدس جمکران توان رزمی، آمادگی دفاعی و دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، رژه نیروهای مسلح استان قم پیش از ظهر امروز(شنبه،31شهریورماه) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مجاورت درب باب القبله مسجد مقدس جمکران با حضور یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه رزم نوازان وحدت، سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)، نیروی انتظامی استان قم، آمادگاه شهید فراشاهی و پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش در مقابل جایگاه توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

رژه یگان‌های محمول سامانه‌های بومی و فناوری نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های رژه اقتدار نیروهای مسلح استان قم بود که پس از نواختن مارش نظامی در مقابل جایگاه رژه رفتند.

امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم گفت: زمانی که به ایام هشت سال دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، از مهمترین موضوعات آن دوران فرماندهی و هدایت پیامبر گونه امامین انقلاب بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: امامین انقلاب با روحیه آزادگی، ایمان، ایثار و از خود گذشتگی فرهنگ شهادت، جهاد، مقاومت، روح تلاش و امید به نصرت الهی را در سال‌های سخت اما پر صلابت بر روح و جان ملت تزریق کردند.

وی گفت: مردم همدل و همراه با امامین انقلاب، حسین گونه بیرق عظیم اسلام را در دست گرفتند و با دوری از آتش تفرقه و نفاق در جهان اسلام با شعار عدم جنگ طلبی سالار شهیدان و یاران ایشان در عصر جدید بعد از پیروزی انقلاب در مواجه با هجوم ارتش بعث عراق و حامیان غربی و شرقی با صدای بلند «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ» را اعلام کردند.

امیر یوسفی خوش قلب تصریح کرد: دفاع مقدس فقط یک جنگ ظاهری با رژیم بعث صدام نبود، بلکه این جنگ بر علیه مردم آزادی خواه مسلمان بود که شرق و غرب با حمایت بیش از پنجاه کشور و با بازی گرفتن صدام و با وجود همه اختلافات فکری و بنیادی در مقابل اسلام و نظام نوپای جمهوری اسلامی در آمدند و ملت با وحدت رویه در مقابل آنان ایستادگی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: هدف دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی نابودی اسلام، نابودی مردم انقلابی و ایران اسلامی و چپاول و تسلط بر منابع عظیم و سرمایه ملی ایران بود.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که مشغول سازماندهی و شکل دهی به بخش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی خود بود که با هجوم آشکار و همه جانبه جهان کفر مواجه شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ملت آزاده، ولایت مدار و با بصیرت ایران با اعتقاد راسخ یک بار دیگر با وحدت و یکدلی و دوری جستن از آتش تفرقه، تحقق مجدد آیه شریف «غلبت فئة کثیرة باذن الله» را به نمایش گذاشتند.

امیر یوسفی خوش‌قلب گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با قلبی راسخ و به دور از تکبر و با توسل و همت ارادت فولادین بی نظیر مردان و زنان ثابت کرد که در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و در چهل سالگی دوم عمر پر برکت انقلاب در مسیر صراط مستقیم و ریل گذاری شده توسط امامین و در مسیر شهدا جایگاهی امن برای همه مظلومان بوده و با ایجاد همبستگی در بین مردم و جهان اسلام اجازه نخواهد داد که خدشه‌ای به ولایت، آرمان و سرزمین ایران اسلامی وارد شود.

وی یادآور شد: دشمنان و فریب خوردگان بدانند که مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران با دوستان خود مهربان هستند و در صورت بروز هرگونه خطای راهبردی در محاسبات دشمنان نسبت به مردم، نظام و دوستان ایران عقوبت سخت و عبرت آموز در پیش آنان خواهد بود.

سردار محمدرضا موحد نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس نماد رشادت‌ها، تلاش و جوان مردی ایثارگران است.

فرمانده سپاه استان قم ضمن قدردانی از دست اندر کاران برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم و رژه نیروهای مسلح بیان کرد: در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و نمایشگاه یاد یاران نیز هر شب بعد از نماز مغرب با حضور عموم مردم در باغ موزه دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.

سردار موحد خاطرنشان کرد: همه در تلاش هستیم تا از آرمان‌های دفاع مقدس و امامین انقلاب اسلامی صیانت کنیم تا این معارف به نسل‌های بعدی منتقل شود.

کد خبر 1782084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha