رهبر معظم انقلاب سرمدار وحدت در جهان اسلام است

حجت الاسلام دیلم گفت: امروز رهبر معظم انقلاب سرمدار وحدت و رهبر وحدت در جهان اسلام است و اندیشه ایشان در موضوع تقریب مذاهب و وحدت باعث ناراحتی دشمن و خوشحالی بزرگان جهان اسلام و مسلمانان می شود.

حجت الاسلام نورعلی دیلم با تبریک هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: ما مسلمانان اگر بخواهیم در هر کاری موفق شویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم، یک مبنای ما قرآن کریم است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: مبنای دوم گفتار و سنت پیامبر گرامی اسلام و مبنای سوم نگاه اهل بیت(ع) به آن موضوع است.

اندیشه امامین انقلاب در هر زمینه ای راهگشاست

وی ادامه داد: امروزه در انقلاب اسلامی اندیشه امامین انقلاب برای ما در هر زمینه ای راهگشاست.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه در قرآن کریم به صورت دستور صریح و امر و نهی به مسئله وحدت تاکید شده است، گفت: امر به معنای دور هم جمع شدن و چنگ زدن به ریسمان الهی و نهی به معنای دوری از تفرقه است.

وی اظهارداشت: از طرفی دیگر خداوند متعال دستور می دهد تا مسلمانان دور هم بنشینند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به مبانی سنت پیامبر گرامی اسلام، گفت: این سنت هم سنت قولی و هم سنت فعلی است، پیامبر(ص) از جهت گفتاری ضمن بیان قرآن، فرمودند که جماعت باعث وحدت می شود.

وی افزود: در عمل هم رمز و راز موفقیت پیامبر(ص) در کنار الهامات الهی و خصوصیات بارز اخلاقی بودکه نسبت به بقیه پیامبران موفق تر بود.

ایجاد وحدت یکی از علت های موفقیت پیامبر(ص)

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه یکی از علت های موفقیت پیامبر(ص) ایجاد وحدت در میان قومش بود، اظهارداشت: رسول گرامی اسلام در مدینه پیمان برادری بین افراد ایجاد کرد و این باعث شد همه گرد پیامبر(ص) جمع شوند و موفق شوند.

وی گفت: دغدغه و دلسوزی پیامبر(ص) هم بحث وحدت بود و در زمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم بسیار بروز دارد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران هم دکترین امام و رهبری، موضوع وحدت بین شیعه و سنی بود.

دغدغه امام راحل برای ایجاد وحدت

وی افزود: مسجد الاقصی و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین دغدغه رهبران ما و امام راحل بود و از سال ۲۰ و ۳۰ مستنداتی از دغدغه امام راحل برای ایجاد وحدت و تاکید بر وحدت وجود دارد.

حجت الاسلام دیلم یادآور شد: روز بعد از پیروزی انقلاب نیز امام(ره) فرمودند ما همه یکی هستیم و شیعه و سنی با هم برادر هستند و باید مسیر را با هم پیش ببریم.

وی با بیان اینکه این وحدت باعث موفقیت ما در جنگ، عمران، آبادانی کشور و امنیت پایدار شد، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب سرمدار وحدت و رهبر وحدت در جهان اسلام است و اندیشه ایشان در موضوع تقریب مذاهب و وحدت باعث ناراحتی دشمن و خوشحالی بزرگان جهان اسلام و مسلمانان می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: فتاواهای صریحی که رهبر معظم انقلاب در موضوع وحدت و عدم توهین به مقدسات مذاهب اسلامی بیان کردند باعث خوشحالی رهبران مذهبی جهان اسلام و اعتماد بیشتر به جمهوری اسلامی ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ این وحدت نباید به صورت تاکتیک باشد بلکه یک تکلیف شرعی است و فرمودند رمز و راز رسیدن به تمدن اسلامی از وحدت می گذرد.

شیعه و سنی نمی توانند بدون وحدت نقش خودشان را خوب بازی کنند

حجت الاسلام دیلم گفت: افردی که تعصب مذهبی دارند، چه شیعه و سنی نمی توانند بدون وحدت نقش خودشان را خوب بازی کنند و قطعا به تمدن نوین اسلامی نخواهند رسید.

وی افزود: امروز هم اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت داشتند و در کنار هم قرار می گرفتند، نباید شاهد مظلومیت مردم غزه و شهادت این تعداد مسلمان نبودیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: تمام این اتفاقات بخاطر دوری کشورهای اسلامی از یکدیگر است و باید به آن مشترکات تمسک کنیم و این ارزش های مشترک مان را نگه داریم.

وی افزود: ارزش های مشترک ما امروز قدس شریف، مسجد الاقصی و مردم مظلوم فلسطین هستند و باید با وحدت باشد به ارزش های خودمان برسیم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه یکی از پروژه های قدیمی دشمنان ایجاد اختلاف بین شیعه دو سنی و دامن زدن به آن است، گفت: یکی از پروژه هایشان چندین ساله اروپا و استعمار انگلیس و آمریکا، پروژه دامن زدن به اختلافات مذهبی است که هوشیاری جوانان، دانشگاهیان، روحانیت، مداحان و همه افرادی که تریبون دارند را می طلبد که حواسشان بیشتر جمع باشد تا در دام استکبار قرار نگیرند.

کد خبر 1782113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha