ناسیونالیسم هندو، تهدیدی برای مسلمانان در آمریکا

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 80 درصد از مسلمانان هندی-آمریکایی تبعیض‌ها و تعصب‌های اسلام هراسانه را تجربه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «counterview»، یک نظرسنجی جدید با عنوان تاثیرات مخرب ناسیونالیسم هندو بر مسلمانان سرخپوست آمریکا توسط گروه مهاجران آمریکایی در واشنگتن دی‌سی و  «ReThink Media»  مستقر در شیکاگو نشان می‌دهد که این گروه از مسلمانان به شدت در معرض اقدامات اسلام هراسانه بوده‌اند.

این گزارش گویای وجود روندهای نگران کننده در مورد افزایش ناسیونالیسم هندو در آمریکا و تأثیر عمیق آن بر مسلمانان هندی آمریکایی است.

در این نظرسنجی که در آن از ۹۵۰ مسلمان هندی آمریکایی سوال شد تا نگاهی جامع به نحوه شکل گیری ایدئولوژی ملی گرای هندو به ویژه پس از ظهور نخست وزیر «نارندرا مودی» و حزب او «بهاراتیا جاناتا »داشته باشد، مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان در یک دهه گذشته آزار و اذیت اسلام هراسانه، تبعیض یا تعصب از سوی دوستان هندو یا تماس های اجتماعی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان برخورد مغرضانه از سوی همکاران و کارفرمایان هندو را تجربه کرده اند از جمله اینکه ترفیع درجه نگرفته‌اند یا مجبور به تحمل اظهارات ضد مسلمانان بوده‌اند.  ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان نیز گزارش کردند که در فیس بوک و واتس اپ با آزار و اذیت و تبعیض مواجه شده اند.

آنها این تجربیات را از نظر احساسی خسته کننده توصیف می کنند که به احساس انزوا و خصومت کمک می کنند.

علاوه بر این ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که ناسیونالیسم هندو تهدیدی برای مسلمانان در آمریکا است و ۸۶ درصد موافق بودند که ناسیونالیسم هندو تهدیدی برای دموکراسی در این کشور است.

این گزارش ضمن اشاره به اینکه ظهور ناسیونالیسم هندو در هند مستقیما باعث افزایش اسلام هراسی در میان مهاجران هندی آمریکایی می‌شود، افزود: ناسیونالیسم هندو محیطی از عدم تحمل را ایجاد می‌کند که به طور فعال ارزش‌های دموکراتیک را هم در هند و هم در جوامع دیگر تضعیف می‌کند.

در این گزارش آمده است که مسلمانان هندی آمریکایی در حال تجربه انحلال پیوندهای دیرینه اجتماعی، محل کار و جامعه با همتایان هندوی خود هستند که ایدئولوژی متعصبانه حزب مودی را جذب کرده اند.

موسسه‌های تحقیق کننده در این گزارش آورده‌اند که آمیختگی ایدئولوژی سیاسی ناسیونالیسم هندو با هندوئیسم به طور خطرناکی به جنبش برتری طلبی اجازه داده است تا به فضاهای فرهنگی و مترقی آمریکا نفوذ کند و مسلمانان آمریکایی‌سرخپوست را بیشتر منزوی کند.

این گزارش بر نیاز به تقویت گفتگوی اجتماعی، آموزش و مداخلات سیاسی برای رسیدگی به شکاف فزاینده و تضمین شمول و امنیت مسلمانان سرخپوست در آمریکا تاکید کرد.

پاسخ دهندگان این نظرسنجی در سرتاسر آمریکا مستقر هستند، اما در مراکز بزرگتر جمعیت سرخپوستان آمریکایی در نیوجرسی، نیویورک، ایلینوی، تگزاس و کالیفرنیا متمرکز شده‌اند.

کد خبر 1782138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha