اجرای ۲۸ عنوان برنامه همزمان با هفته وقف در استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی ضمن تبریک هفته وقف گفت: همزمان با هفته وقف ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام عبدالله واحدی، امروز (۱مهر) در نشست خبری هفته وقف، ضمن گرامیداشت این هفته، گفت: برنامه های هفته وقف از ۳۰ شهریور همزمان با ۱۶ ربیع آغاز شده و در این هفته ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، به روز شمار هفته وقف اشاره کرد و افزود: این برنامه ها از روز جمعه ۳۰ شهریور مصادف با ۱۶ ربیع آغاز شده است و روز جمعه با عنوان وقف جبهه مقاومت ترویج فرهنگ ایثار نامگذاری شده است.

وی ادامه داد وقف، قرآن سنت نبوی، وقف اقتصاد پایدار رشد تولید، وقف اخلاق و معنویت تکریم واقفین و خیرین، وقف حمایت از خانواده اشتغال زایی ترویج سبک زندکی اسلامی، وقف سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان ها، وقف امامزادگان گردشگری مذهبی ترویج فرهنگ زیارت روز شمار هفته وقف است که برنامه های این هفته با محوریت این روز شمار برگزار می شود.

این مقام مسئول برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف و هیات امنای بقاع متبرکه، اختتامیه مسابقات قرآنی اوقاف، برپایی نمایشگاه وقف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان، دیدار با خانواده شهدا، برپایی جشن های ولادت حضرت رسول و امام جعفر صادق(ع)، برپایی میز خدمت و ارایه خدمات  سلامت و پزشکی رایگان در بقاع و ... از جمله برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه در سال گذشته، ۳۴ مورد وقف به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان با نیات رفع مشکلات اجتماعی دارو و درمان، مساجد و ... انجام شده است، ادامه داد: ۱۸۶ مورد کمک هزینه جهت ازدواج، دارو درمان کمک به بیماران، اعزام به مشهد و کربلا از محل نیات واقفین به ارزش ۹ میلیارد ریال، توزیع سبد معیشتی بامحوریت مراکز افق امامزادگان، توزیع سبد معیشتی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال انجام شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: از اتفاقات خوب این سال ها راه اندازی کارگاه های شمیم خدمت است که با همکاری فنی وحرفه ای در حال انجام است.

وی همچنین به توزیع بسته های مهر تحصیلی از محل موقوفات مربوطه و کمک های خیرین اشاره کرد و گفت: امسال ۹۰۰ بسته به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال به همت خیرین و از محل نیات واقفین تهیه  و توزیع شده است.

کد خبر 1782161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha