رهبران دینی پاکستان بر پیروی از سیره پیامبر(ص) و پیام عاشورا تأکید کردند

جمعی از رهبران دینی و اندیشمندان پاکستان در کنفرانس بزرگ وحدت اسلامی در اسلام آباد، بر اهمیت پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و پیام عاشورا به عنوان راهی برای ایجاد وحدت و عدالت در دنیای امروز تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کنفرانس که با عنوان «پیامبر(ص) ما را تحت پرچم حسین متحد می‌کند» به همت «بنیاد امام حسین برای گفت‌وگو و صلح‌» از زیر مجموعه‌های عتبه حسینی برگزار شد، جمع کثیری از رهبران، علما و اندیشمندان شیعه و سنی پاکستان پیرامون اهمیت وحدت امت اسلامی و نقش پیامبر اکرم(ص) در ایجاد همبستگی میان مسلمانان گفت‌وگو کردند.

آنان اعلام کردند: آموزه‌های پیامبر(ص) و وقایع عاشورا، می‌تواند بهترین الگو برای مقابله با چالش‌های کنونی جهان اسلام از جمله بحران‌های سیاسی و انسانی مانند وضعیت غزه باشد.

رهبران مذهبی پاکستان با بیان اینکه پیروی از آموزه‌های حضرت محمد(ص) و امام حسین(ع) می‌تواند به عنوان راهی برای کاهش اختلافات میان مسلمانان و تقویت همبستگی اسلامی مورد استفاده قرار گیرد بیان کردند: امت اسلامی امروز با چالش‌های جدی مانند بحران‌های سیاسی، نظامی و انسانی به ویژه جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در غزه مواجه است که تنها راه مقابله با این مشکلات تحقق وحدت میان تمامی مسلمانان و پیروی از آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) و امام حسین(ع) است.

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان است

مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران، صاحب زاده ابوالخیر زبیر، رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان، علامه راجا ناصر عباس، عضو مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، پیر نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی سابق پاکستان، امین شهیدی، رئیس حزب امت واحده، رهبران شورای علمای شیعه و دهها نفر دیگر از علمای برجسته اهل سنت پاکستان در این کنفرانس سخنرانی کردند.

مشکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و رهبران آن در جهان کنونی پیروان صادق نبی مکرم اسلام هستند، افزود: امروز پرچمدار وحدت مسلمانان در همه جای جهان، جمهوری اسلامی ایران است و ایده هفته وحدت از سوی ایران اسلامی مطرح و پیگیری می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان خاطرنشان کرد: دولتی که در جهان امروز در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین شجاعانه قدعلم کرده و از مسلمانان در همه نقاط جهان به ویژه فلسطین دفاع می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی دولت‌های اسلامی با الگو برداری از ایران برای دفاع از مظلومان غزه و فلسطین و وحدت امت اسلامی تلاش کنند.

کد خبر 1782165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha