۴ اثر ایرانی به جشنواره فیلم‌های خیابانی صربستان راه یافت

۱۰۱ فیلم از سراسر جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران در سه بخش رقابتی و ژانرهای مختلف در جشنواره فیلم‌های خیابانی صربستان نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خیابانی در مرکز جوانان بلگراد کار خود را آغاز کرد.

در این جشنواره، ۱۰۱ فیلم از سراسر جهان در سه بخش رقابتی و ژانرهای مختلف به مدت چهار روز نمایش داده می‌شود. شخصیت‌های اصلی فیلم‌های این جشنواره در خیابان‌های شهر و جاده‌ها هستند.

چهار فیلم «مبادله (سرآلیش)» به کارگردانی یاسر احمدی و بهروز باقری، «بازی‌های بازار» ساخته سروش دیانتی، انیمیشن «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی و مستند «علی برابر علی» ساخته علیرضا رفوگران از جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره شرکت کردند.

در حاشیه این جشنواره، نیکولا میلتیچ رئیس جشنواره فیلم‌های خیابانی در گفت‌وگو با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان که به عنوان مهمان ویژه جشنواره در افتتاحیه حضور یافته بود، گفت: با وجود اینکه این نخستین سال برپایی جشنواره است، بیش از ۸۵۰ فیلم از سراسر جهان در آن شرکت کردند.

وی با مقایسه ‌این جشنواره با جشنواره‌های دیگر از جمله فست، کینوتکا و ... بیان کرد: این جشواره جوان است، ولی پر از انرژی است، زیرا به ‌شهر و ‌خیابان مربوط است و هر سال از یکی از هنرمندان موفق تقدیر می‌شود .

صربستان، ایران، مراکش، برزیل، آمریکا، ایتالیا، مکزیک، چین، فنلاند، مجارستان، فرانسه، ترکیه، آلمان، آرژانتین، برزیل، لبنان، هلند، بوسنی، رومانی، یونان، استرالیا، اسپانیا، مصر، بلاروس، تایوان، کرواسی، اندونزی، سوئیس در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

۴ اثر ایرانی به جشنواره فیلم‌های خیابانی صربستان راه یافت

کد خبر 1782167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha