نواخته شدن زنگ مهر و ایثار در مدارس گلستان

همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و ایثار امروز (یکشنبه ۱ مهر) در مدارس استان گلستان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و ایثار امروز (یکشنبه ۱ مهر) در سراسر مدارس استان گلستان نواخته شد و دانش آموزان گلستانی با برگزاری مراسمی شروع سال تحصیلی جدید خود را جشن گرفتند.

زنگ مهر و ایثار در مدارس گلستان نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس و زنگ مهر و ایثار امروز (یکشنبه ۱ مهر) با شعار «برای ایران برای مدرسه» با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوا گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و سایر مدیران استانی و شهرستانی در دبیرستان دخترانه عترت گرگان برگزار شد.
 

استاندار گلستان در این مراسم با تبریک شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای رسیدن به موفقیت باید جسمی سالم داشته باشیم و ورزش کنیم، خودسازی و تهذیب نفس انجام دهیم و مطالعه و تحصیل انجام داد.

علی محمد زنگانه افزود: در مدت ۳۵ ماه گذشته، ۱۴۰ پروژه آموزش و پرورش با ۷۶۰ کلاس درس افتتاح شد.
 

زنگ مهر و ایثار در مدارس گلستان نواخته شد

فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: خط و مشی که امام (ره) برای ما مشخص کرد در تاریخ ماندگار است.

سردار علی ملک شاهکوهی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه، افزود: این رژیم غاصب در حال قتل عام کردم مردم بیگناه و مظلوم غزه است.

وی تاکید کرد: باید خیلی مراقب باشیم تا جای شهید و ظالم و جای جلاد با مظلوم عوض نشود.

ملک شاهکوهی با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: اگر کشور به اینجا رسیده است به دلیل داشتن ایمان بوده است.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: مراقب ایمان و نمازتان باشید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران به وجود شما دانش آموزان است.

رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه اولویت اول در جامعه مردم هستند، افزود: این جامعه نیازمند توجه و پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مورد توجه مردم است داشتن مدیریت قوی است.

سنگدوینی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر گرگان، تاکید کرد: شهر گرگان نیازمند افزایش صندلی مدرسه به خصوص در قسمت بالای شهر است.
 

زنگ مهر و ایثار در مدارس گلستان نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم گفت: امروز ۴۲۵ هزار دانش آموز گلستانی و ۲۴ هزار همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

سیدرضا نظری افزود: در اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نیست و در همه کلاس ها معلم حضور دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان استان گلستان سرشار از استعداد هستند و کشف این استعداد و شکوفا کردن آن توسط آموزش و پرورش انجام شد.

نظری با بیان اینکه دانش آموزان گلستانی امروز در دنیا حرف برای گفتن دارند، گفت: استان گلستان در بحث هوش مصنوعی مورد تاکید مقام معظم رهبری، رتبه دوم کشور را دارد.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار معلم و ۱۰ هزار دانش آموز تحت آموزش هوش مصنوعی قرار گرفته اند و برنامه چند برابر شدن این تعداد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: تمام تلاش آموزش و پرورش این است تا بهترین امکانات و تجهیزات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

در این مراسم از مادران و همسران شهدای دانش آموز و دوران دفاع مقدس تجلیل شد و دانش آموزان دبیرستان دخترانه عترت با عبور از زیر قرآن سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
 

کد خبر 1782206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha