مباحث پرورشی در راس امور آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش مباحث پرورشی را در رأس همه امور دانست و گفت: اگر این اتفاق بیفتد، حتماً بحث‌های علمی هم به‌درستی انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «نادر کریمی بیرانوند» امروز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دبیرستان‌ها و مدارس ما همیشه جای بیان رشادت‌های شهدا همیشه وجود دارد، و اگر در صحبت‌هایمان شهدا را فراموش کنیم حتماً ظلم کرده‌ایم. 

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: امنیتی که امروز داریم و با خیال راحت سر کلاس درس حاضر می‌شویم به‌خاطر جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان ما است، وضعیت مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان چگونه است، اسرائیلی‌های غاصب مردم عزه را آماج سخت‌ترین حملات قرار داده است. 
کریمی بیرانوند گفت: مقام معظم رهبری ۱۲ اردیبهشت‌ماه نکاتی فرمودند، آموزش‌وپرورش دستگاه زیرساختی است، همه وزارتخانه‌ها مدیون آموزش‌وپرورش هستند، و این وزارت باید در رأس همه وزارتخانه‌ها باشد.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: ایشان در ادامه فرمودند فقط مسائل علمی را مدنظر قرار ندهند، بحث‌های پرورشی در رأس همه امور هست و اگر این اتفاق بیفتد، حتماً بحث‌های علمی هم به‌درستی اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: همچنین به هویت‌سازی و الگوسازی برای دانش‌آموزان تأکید داشتند، احترام به کشور، نظام، پرچم، سرود جمهوری اسلامی از مهم‌ترین کارها برای هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است. 

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: کشف استعدادهای دانش‌آموزان، امیدآفرینی، تشویق دانش‌آموزان برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین نکاتی است که فرموده‌اند.

کریمی بیرانوند یاداور شد: یکی از موارد خوبی که در دولت شهید رئیسی موردتوجه قرار گرفت برای اینکه تبدیل به قانون شود، این بود که مهارت‌آموزی تصویب شود و هر دانش‌آموزی بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند از این مهارتی که آموخته به یک شغل برسد.

وی گفت: مسائل تربیتی همواره موجبات نگرانی والدین است، مربیان فرهنگی بیشتر روی تربیت و تعلیم صحیح و ترویج مسائل شرعی بخصوص نماز به‌عنوان پایه و اساس دین تمرکز داشته باشند.

کد خبر 1782215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha