سال تحصیلی با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» در مدارس مشهد آغاز شد

دانش آموزان خراسانی سال تحصیلی جدید را در آعازین روز از ماه مهر با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» در مشهد مقدس آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت»، امروز یکشنبه ۱ مهر با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس و دیگر مسئولان شهری و استانی در محل دبیرستان شاهد دخترانه خاندان قفلی مشهد برگزار شد و بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز در خراسان رضوی وارد مدارس شده و سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را آغاز کردند.

در این مراسم ابتدا پیام علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد وپس از سخنرانی چند تن از مسئولان؛ استاندار خراسان رضوی به همراه فرماندار شهرستان مشهد و دیگر مسئولان با اهدای هدایایی، دانش‌آموزان را تا کلاس‌های درس خود بدرقه کردند.

سال تحصیلی با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» در مدارس مشهد آغاز شد

«آرامش» مهمترین لازمه کسب دانش در مدارس است 

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: امروز سال تحصیلی جدید و فعالیت علمی و پرورشی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در مبحث علم آموزی «آموزش و پرورش» است، افزود: بدیهی است که برای تحقق این دو هدف اساسی، مهم‌ترین الزام «آرامش» است. بر این اساس؛ اگر به هر دلیلی آرامش حاکم بر فضای تربیتی و آموزشی ما دچار اختلال شود، حتما دسترسی به این دو هدف عالی دچار مشکل خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین همه ما اعم از مسئولان، دانش‌آموزان، اولیا و معلمان مکلف هستیم در راستای فراهم شدن این الزام آموزشی تلاش کنیم.

نظری با بیان اینکه همه باید در خدمت مدارس و دانش‌آموزان برای تحقق تعلیم و تربیت باشیم، خاطرنشان کرد: حتما محیط‌های آموزشی و مدارس را باید کاملا ایمن‌سازی کنیم. باید گفت؛ دانش‌آموزان عزیز ما با بصیرت اعتقادی و ولایی، مقدم بر همه برای حفظ آرامش محیط آموزشی هستند.

سال تحصیلی با نواختن «زنگ مهر» و «زنگ ایثار و شهادت» در مدارس مشهد آغاز شد

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین آغاز سال تحصیلی در این استان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی با آغاز هفته دفاع مقدس همزمان و متبرک شده است، گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مسیر حرکت را به خوبی به ما نمایان می کند.

وی افزود: یک میلیون و ۵۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید از امروز به مدرسه رفتند و تلاش برای علم آموزی را آغاز کردند.

گفتنی است، بازدید نماینده عالی دولت در استان از نمایشگاه صنایع‌ دستی و غرس چند اصله نهال، پایان بخش برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 1782221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha