اظهار نگرانی نماینده ولی فقیه از افت‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از اُفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، گفت: علت اُفت تحصیلی دانش آموزان در مقطع دانش‌آموزی و دانشجویی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی امروز در آئین بازگشایی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بشر هر پیشرفتی دارد به واسطه علم و دانش و تربیت زیر سایه دانایی و آگاهی است گفت: خداوند جهان را برای همین موضوع خلق کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فلسفه خلقت انس و جن برای آگاهی و دانایی و معرفت است و نهایت آگاهی معرفت الله است گفت: همه عالم به سوی خدا می‌روند و همه عالم و جهان مخلوق خداست و همه علوم، از جمله علم شیمی، فیزیک و... در دایره حکومت خدا است.

وی افزود: سرزمین اسلامی باید در راه علم و توسعه، رشد و پیشرفت داشته باشد و در اندیشه اسلام یادگیری علوم به عنوان یک تکلیف واجب است و باید در جامعه اسلامی رشد و بالندگی وجود داشته باشد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دانش آموزان باید در حوزه علوم دین و قرآن و در مکتب انسان‌های بزرگ و انبیا و دانشمندان و سرزمین ابن‌سینا،  زکریای رازی، علامه مجلسی و... دانش آموزان باید تربیت شوند گفت: اگر جامعه در موضوع علم عقب ماند در حوزه فنّاوری عقب می‌ماند و در عرصه نبرد جنگ شکست می‌خورد، امروز رژیم صهیونیستی به سلاح روز مجهز شده است و این موضوع در انفجار پیجرها خود را نشان داد و سبب شهادت و زخمی شدن افراد زیادی شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به افزایش قدرت و ساخت تجهیزات امر کرده است ادامه داد: در هر کجا مظلومی باشد ما باید مقابله کنیم و باید توانمند و قوی شویم و به فنّاوری‌های پیشرفته دست پیدا کنیم.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به خوبی درس بخوانند و در بعد فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی رشد کنند گفت: رسالت آموزش و پرورش سنگین است و کشور ایران یک جبهه قوی را مدیریت می‌کند و در برابر جبهه مستکبران ایستاده است، کشور ما دارای آرمان و هدف روشن است، روزی که در جهان در مدیریت جهان، قرآن و اندیشه‌های دین قرار خواهد گرفت بر این اساس باید در شأن این آینده حرمت کرد. 

وی با انتقاد از اُفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و نگرانی در این زمینه، گفت: علت اُفت تحصیلی دانش آموزان در مقطع دانش‌آموزی و دانشجویی بررسی شود.

کد خبر 1782228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha