یاد حماسه‌آفرینان دفاع مقدس در مساجد خراسان

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در گفتگو با شبستان به تشریح فعالیت‌های مساجد خراسان در ایام هفته دفاع مقدس پرداخت.

حجت‌الاسلام مصطفی حیدری، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد از آغاز طرح چهارشنبه‌های شهدایی در مساجد خبر داد و گفت: مهم‌ترین طرحی که در هفته دفاع مقدس امسال آغاز شده و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت برگزاری برنامه روایتگری راویان دفاع مقدس در روزهای چهارشنبه هر هفته در مساجد است.

وی توضیح داد: مساجدی که می‌خواهند در این طرح شرکت کنند برای درخواست اعزام راوی به مسجد خود می‌توانند از طریق سامانه مسجدنا، بخش درخواست راوی اقدام کنند.

حیدری همچنین با اشاره به حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از برگزاری یادواره‌های شهدا در مساجد بیان کرد: این یادواره‌ها می‌تواند شامل بخش‌های تجلیل از خانواده شهدا، معرفی شهدای محله توسط نوجوانان، اجرای سرود شهدایی، اجرای تئاتر شهدایی، دعوت از رزمندگان جهت بیان خاطره، اجرای مسابقه دل نوشته نوجوانان با شهدا و بازخوانی آن در مسجد، پخش کلیپ و فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس و شهدایی، بستن حجله و فضاسازی شهدایی مسجد باشد. 

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، ادامه داد: همچنین برنامه‌های دیگری مثل دیدار با خانواده شهدا، معرفی کتاب‌های شهدایی در مسجد، تهیه برگه های رزق شهدایی و توزیع آن بین نمازگزاران، قرائت قرآن و هدیه ثواب آن به شهید محله، بازدید گروهی نمازگزاران از موزه‌های دفاع مقدس و اماکن مرتبط، رفتن به زیارت مزار شهدا و بازدید و تکریم جانبازان مستقر در آسایشگاه‌ها نیز توسط مساجد برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور از ابتدای زمستان امسال اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه ماه رمضان در ماه اسفند خواهد بود، اردوهای راهیان نور زودتر از موعد سال‌های گذشته برگزار می‌شود و برنامه‌های حمایتی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان  در این زمینه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 1782260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha