زبان فارسی نشان هویت ملی ایران و انقلاب اسلامی است

روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار در دویست و بیست و دومین نشست دوستداران زبان فارسی و ایرانشناسی رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت هفته وحدت اسلامی و میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار، دومین جلسه از دویست و بیست و دومین نشست دوستداران زبان فارسی و ایرانشناسی در سالن جلسات امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق برگزار شد.

حمیدرضا مختص آبادی، رایزن فرهنگی ایران ضمن ابراز خشنودی از حضور چشمگیر دوستداران زبان فارسی اظهار داشت: زبان به عنوان وسیله نزدیکی ملت‌ها، جایگاه خاصی در فرهنگ کشورها و ملت‌ها دارد، چه بسا که این زبان، یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های دنیا و دومین زبان جهان اسلام و میراث معنوی حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی است که سرشار از مضامین ادبی، مفاهیم والای عرفانی، اخلاقی، تاریخی، فرهنگی و هنری خواهد بود.

وی افزود: زبان فارسی با هزاران اثر ارزشمند خود در زمینه‌های مختلف ادبی همواره مورد توجه مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده و باید بنا به سفارشات «مقام معظم رهبری» به عنوان هویت ملی ایران و انقلاب اسلامی دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص اهمیت استاد شهریار و ژرفای اندیشه این شاعر معاصر ایران زمین و تأثیرگذاری وی بر ادبیات فارسی و ضرورت انتقال و ترویج آموزه‌های ادبی و فرهنگی‌اش به نسل جوان و تأکید بر جایگاه ماندگار این شاعر پر آوازه ایرانی در تاریخ ادبیات، به ایراد سخنرانی پرداخت.

مختص آبادی با تأکید بر اهمیت مکارم اخلاقی در سیره عملی پیامبر گرامی اسلام(ص)، حفظ کرامات انسانی و تبیین سیره و سلوک آن حضرت را بخش مهمی از وظایف رایزنی فرهنگی ایران به منظور اعتلای اخلاق و معنویت و خنثی سازی توطئه‌های بدخواهان و دشمنان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه، در خصوص دوره‌های مختلف زمانی و زندگانی شهریار شاعر بزرگ ایرانی و نقش و تأثیر ایشان در ادبیات فارسی ویژه پیرامون روز ملی شعر و ادب فارسی و علت نامگذاری آن با حضار بحث و گفت‌وگو شد.

بنابر اعلام این خبر، سلسله نشست‌های دوستداران زبان فارسی و ایرانشناسی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی، معرفی فرهنگ، تمدن، جلوه‌ها و جاذبه‌های میراث فرهنگی و علمی ایران و فراهم کردن بستر مطالعات و پژوهش‌های تحقیقاتی و فرهنگی در این زمینه برگزار می‌شود.

زبان فارسی نشان هویت ملی ایران و انقلاب اسلامی است

کد خبر 1782266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha