ترویج نفرت ضد مسلمانان در هند؛ از مسجد «سانجولی» تا تحریم اقتصادی

سازمان‌های هندو در ایالت «هیماچال پرادش» هند، کمپین خانه به خانه را برای تحریم اقتصادی مسلمانان آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « kmsnews»، سازمان‌های هندو در ایالت «هیماچال پرادش» هند، کمپین خانه به خانه را برای تحریم اقتصادی مسلمانان آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، جنبش نفرت ایجاد شده توسط سازمان‌های هندو علیه مسجد «سانجولی» در شیملا، اکنون به تدریج در سراسر هیماچال گسترش یافته است.

مسجد سنجاولی، واقع در سنجاولی در ایالت هیماچال پرادش هندیکی از مساجد برجسته در منطقه شیملا است که به عنوان یک مکان کلیدی برای عبادت جامعه مسلمانان محلی و همچنین برای بازدیدکنندگان منطقه فعالیت می‌کند.

این مسجد دارای سبک معماری سنتی اسلامی با طراحی ساده است و طاق و مناره که در بسیاری از مساجد هند رایج است را نیز دارد. با توجه به موقعیت آن در یک منطقه تپه‌ای، این سازه به طور هماهنگ با چشم انداز محلی ترکیب می شود.

اما در روز ۳۰ آگوست سال جاری میلادی،تنش‌هایی در ارتباط با مسجد به وجود آمد.گروه‌های هندو و ساکنان محلی نگرانی‌های خود را در مورد توسعه مسجد مطرح کرده‌ و ادعا می‌کنند که این مسجد غیرقانونی است و این زمین متعلق به بخش درآمد است، نه هیئت وقف.

این موضوع باعث اعتراض سازمان‌های راست‌گرای هندو شده است که استدلال می‌کنند از مسجد برای پناه دادن به «خارجی‌ها» استفاده می‌شود و تنش‌های جمعی را افزایش می‌دهد.

وضعیت موجود توجه سیاسی را به خود جلب کرده است و برخی از رهبران محلی از تخریب مسجد حمایت می کنند، در حالی که دولت ایالتی بر حقوق برابر برای همه شهروندان تاکید کرده و قول داده است که صلح را حفظ کند.

در پی این تنش‌هایی که در نتیجه تلاش هندوها برای ایجاد نفرت از مسجد به وجود آمده است، حالا هندوها دست به ایجاد نفرت از مسلمانان زده‎‌اند.

وزیر ایالتی «هیماچال پرادش»  نیز از زبان رهبران حزب بهاراتیا جاناتا که متعلق به «نارندرا مودی»، نسخت زویر هند است علیه مسلمانان و اسلام صحبت می کند.

اکنون بروشورهای ضد مسلمانان به طور مرتب در این ایالت توزیع می شود و از شهروندان درخواست شده است که از مغازه ها و غرفه های مسلمانان اجناس نخرند.

در این بروشورها درخواست شده است که هندوها مغازه ها را به بیگانگان اجاره ندهند و هیچ گونه تجارتی با مسلمانان انجام ندهند، برای دوختن لباس‌های خود نزد خیاط مسلمان نروند و غذا و سایر مایحتاج را فقط از مغازه داران هندو بخرند.

در میان این ترس و آزار، بسیاری از مسلمانان ناگهان مغازه‌های خود را تعطیل کردند که می‌تواند منجر به مشکلات اقتصادی زیادی برای آنها شود.

کد خبر 1782272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha