کریمه میزبان کنفرانس سراسری زنان مسلمانان روسیه

کنفرانس سراسری زنان مسلمان روسیه با شعار «نقش زنان مسلمان در حفظ وحدت بین قومیتی و تقویت روح ملی در روسیه: سنت‌ها و مدرنیته» در سیمفروپل پایتخت جمهوری کریمه درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، کنفرانس سراسری زنان مسلمان روسیه در سیمفروپل پایتخت کریمه از روز گذشته (سی ام شهریور ) آغاز شده است و تا امروز (یکم مهر) ادامه دارد.

کنفرانس زنان مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان‌های زنان مسلمان باید قاطعانه به مسیر تقویت هویت مدنی سراسر روسیه، حفظ فرهنگ و ارزش‌های خانوادگی مردم روسیه و توجه ویژه به آموزش نسل جوان به روحیه عقش به وطن و احترام به مردم چند ملیتی و چند مذهبی پایبند باشند.

 شرکت کنندگان در کنفرانس همچنین حمایت خود را از فعالیت های فعالان زن مسلمان در اجرای طرح های عمومی در مناطق دونباس و نووروسیا اعلام کردند و آمادگی خود را برای تشدید همکاری و تبادل تجربیات در زمینه کار با زنان و جوانان مومن اعلام کردند.

این  کنفرانس با شعار «نقش زنان مسلمان در حفظ وحدت بین قومیتی و تقویت روح ملی در روسیه: سنت‌ها و مدرنیته» در سیمفیروبل درحال برگزاری است.

 این کنفرانس توسط اداره مذهبی مسلمانان جمهوری کریمه و شهر سواستوپول و با کمک بنیاد حمایت از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی و وزارت سیاست داخلی، اطلاعات و ارتباطات در جمهوری کریمه برگزار می شود.

 ۶۰  نماینده زن به نمایندگی از جوامع مسلمان داغستان، مسکو، کازان، جمهوری دونتسک و جمهوری کریمه در این کنفرانس شرکت دارند.

جمعیت مسلمانان روسیه 20 میلیون نفر است که از قوم‌های تاتار، باشقیر، چچن، اینگوش، داغستان و آذری و سایر قوم‌هاهستند. این قوم ها از آغاز شکل گیری کشور بزرگ روسیه در خاک این کشور به سر می برده اند.

کد خبر 1782274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha