لزوم تسهیل ارز نیمایی برای ورود تجهیزات ایمنی معادن

نصیری گفت: مباحث ایمنی در حوزه معدن نگاه ملی می طلبد و باید در حوزه تجهیزات معادن ارز نیمایی را تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد نصیری نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق‌آباد در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (۱ مهر) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس که با محوریت حادثه معدن معدنجو برگزار شد، اظهار کرد: در این حادثه تلخ در خدمت مسئولان کشوری هستیم که امیدواریم با تکمیل تجهیزات و امکانات معدنی شاهد حوادث تلخ معدنی در طبس نباشیم چراکه طبس  ۷۶ درصد زغال سنگ ایران را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه باید نگاه ملی به حوزه زغالسنگ وجود داشته باشد، گفت: در حوزه مجلس برای کارگران حوزه تونلی و زیر زمینی در مشاغل سخت و زیان آور این درخواست را داریم که دو سال پیش بینی شود چراکه این کارگران با جان خود بازی می کنند؛ حدود ۲۶ هزار نفر در حوزه تونلی کار می‌کنند.

نصیری افزود: مباحث ایمنی در حوزه معدن نگاه ملی می طلبد و مردم خوستار این هستند که  در حوزه تجهیزات معادن ارز نیمایی را تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: شهرستان طبس آبستن همیشه حوادث معدنی است، در حوزه بحران در طبس؛ یک مدیریت ویژه بحران نیاز داریم اگر همکاری تمامی دستگاه ها امروز نبود با معضل دیگری مواجه بودیم لذا تجهیزات و امکانات باید در این شهرستان مستقر باشند.

به گفته نصیری در حوزه درمان بیش از ۸۰ هزار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و درخواست کارگران تبدیل پلی‌کلنیک طبس به بیمارستان است.

نماینده مردم طبس با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم زیرساخت پروازی طبس است، ادامه داد: درخواست داریم تا زیرساخت های پروازی استان و شهرستان مهیا شود و ما نیز در این خصوص همکاری کنیم.

نصیری ضمن گلایه از کشتار زیاد جاده‌ای در شهرستان طبس، گفت:  مجموعه شصتا و ایمیدرو حضور زیادی در شهرستان دارند لذا  جاده طبس باید دوبانده شود.

به گفته وی؛ در حوزه سختی کار و بازنشستگی کارگرانی که امروز فوت شده اند نباید مشکلی‌ باشد.

کد خبر 1782305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha