نخستین نماز جماعت سال آموزشی در مدارس اصفهان اقامه شد

نخستین نماز جماعت سال آموزشی در قالب «زنگ نماز» در مدارس استان اصفهان همزمان آغاز سال تحصیلی جدید اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس، بیش از یک میلیون دانش آموز راهی بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان شدند و این آغاز شگفت انگیز را جشن گرفتند.

زنگ مهر در تمامی مدارس استان اصفهان در مراسم صبحگاه همراه با جشن علم آموزی نواخته شد که برنامه شاخص در مدرسه شهید منتظری نجف آباد با حضور استاندار اصفهان، خیرین و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

تلفیق علم آموزی و دفاع مقدس در زنگ مهر تجلی کرد که در مدارس خاطره گویی از شهدا نیز بخشی از این برنامه بود و بر اهمیت تقویت باورهای دینی در مدارس تاکید شد.

نخستین نماز جماعت سال آموزشی در مدارس اصفهان اقامه شد

زنگ نماز اتفاق دیگری بود که هنگام اذان ظهر در مدارس سراسر استان اصفهان نواخته شد و این فریضه دینی در آغازین روز سال تحصیلی اقامه شد.

همزمان با بازگشایی مدارس، نخستین نماز سال آموزشی جدید نیز در مدارس اقامه شد که همراه با برنامه شاخص در سراسر استان اصفهان بود و این جریان با همراهی مسئولان مدرسه و دانش آموزان در طول سال ادامه خواهد داشت.

نخستین نماز جماعت سال آموزشی در مدارس اصفهان اقامه شد

اقامه نماز همراه با برنامه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اقامه نماز در مدارس گفت: این فریضه دینی در تمامی مدارس مورد توجه بوده و با توجه به محدودیت مکان، بر اساس جدول روزانه طبق برنامه برگزار می شود.

مهدی نم‌نبات ادامه داد: اقامه نماز جماعت با حضور طلاب و روحانیون تا حد امکان صورت می گیرد اما در بعضی از مدارس به دلیل کمبود روحانی، این فریضه با همکاری معلمان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز همراه با برنامه فرهنگی است، افزود: بیان توصیه های قرآنی، دینی و احکام در محل نمازخانه انجام می شود.

نخستین نماز جماعت سال آموزشی در مدارس اصفهان اقامه شد

احداث و تجهیز نمازخانه مدارس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان به احداث نمازخانه در مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: در مدارس جدید سالن نمازخانه پیش بینی شده و احداث و به فرش سجاده ای تجهیز می شود.

ناصر فتحی با بیان اینکه در مدارس بدون نمازخانه این محیط ایجاد می شود، افزود: خیرین در این امر مشارکت دارند و پروژه ساخت نمازخانه مورد توجه قرار دارد.

وی یادآورشد: از محیط نمازخانه برای جلسات آموزشی و آگاهی بخشی خانواده‌ها و دانش آموزان استفاده می‌شود.

نخستین نماز جماعت سال آموزشی در مدارس اصفهان اقامه شد

کد خبر 1782320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha