هدایت تحصیلی بچه‌های مسجد  توسط کانون جنت الحسین(ع)

کانون جنت الحسین(ع) مسجد الزهرا(س) از جمله کانون‌های فعالی است که با توجه به درنظر گرفتن علایق بچه‌های عضو، برنامه‌های مختلفی در راستای فراهم ساختن حضور حداکثری نسل نو در مسجد فراهم می‌سازد و همزمان با آغاز سال تحصیلی و دعوت از اساتید مشاوره‌های تحصیلی به نوجوانان محله ارائه می‌دهد تا با هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی محله ایفای نقش کند.

خبرگزاری شبستان- لرستان، کانون فرهنگی هنری جنت‌الحسین(ع) مسجد الزهرا(س) خرم‌آباد سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و در این کانون برنامه‌های مختلفی با محوریت جذب حداکثری بچه‌های محله و تقویت حضور نسل نو در مساجد برگزار می‌شود.

مصیب یاراحمدی، مدیر کانون فرهنگی هنری جنت‌الحسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، اظهارداشت: در این کانون برنامه‌های فرهنگی هنری مختلفی با کمک امام جماعت مسجد الزهرا(س) و با هدف جذب حداکثری بچه‌های محله برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری جنت‌الحسین(ع) افزود: در کنار برگزاری کلاس‌های قرآنی و احکام، برنامه‌های ورزشی مختلف همچون شنا، فوتبال و...با توجه به استقبال بچه‌های کانون برگزار می‌شود.

یاراحمدی با اشاره به دعوت از مشاورین در طول سال بیان‌کرد: ارائه مشاوره‌های تحصیلی از جمله برنامه‌های این کانون است که در مقاطع سنی مختلف ارائه می‌شود.

وی اظهارکرد: کلاس‌های مشاوره در حوزه‌های مختلف کاری و دیگر مسائل روز نیز ارائه می‌شود و هدف از ارائه مشاوره به بچه‌های مسجد محله کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با اعتیاد است.

یاراحمدی در ادامه سخنانش به فعالیت پایگاه بسیج و کانون مسجد اشاره کرد و گفت: فعالیت پایگاه و کانون مسجد در یک مجموعه می‌تواند به پیشرفت بهتر کانون در رسیدن به هدف کمک کند و کارها بهتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه‌هایی که مورد استقبال بچه‌های محله هستند را بیشتر در کانون اجرایی کنیم و زمینه حضور حداکثری آنان در مسجد را فراهم سازیم، خاطرنشان‌کرد: کلاس‌ها در کانون به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که بچه‌های کانون در طول هفته بین ۳ الی چهار روز در مسجد حضور داشته باشند و با این محیط انس بیشتری بگیرند.

ارائه مشاوره تحصیلی به بچه‌های مسجد توسط کانون جنت الحسین(ع)

ارائه مشاوره تحصیلی به بچه‌های مسجد توسط کانون جنت الحسین(ع)

یاراحمدی تاکید کرد: برنامه‌ها در کانون مساجد باید زمینه‌ساز حضور حداکثر نسل جوان و نوجوان در مساجد باشند و در این راستا از وجود امام جماعت مسجد نیز بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: سال گذشته با تهیه شام ساده زمینه حضور بچه‌های محله در مسجد را فراهم می‌کردیم وساعاتی که در مسجد حضور داشتند به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف جامعه به بحث و نبادل نظر می پرداختیم.

یاراحمدی اظهارکرد: مسجد پایگاه تربیتی نسل نو بوده و با اجرای برنامه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی باید زمینه‌ساز حضور حداکثری بچه‌های محله در مساجد باشیم چراکه این حضور در تربیت نسلی انقلابی و آینده ساز و همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است.

ارائه مشاوره تحصیلی به بچه‌های مسجد توسط کانون جنت الحسین(ع)

ارائه مشاوره تحصیلی به بچه‌های مسجد توسط کانون جنت الحسین(ع)

کد خبر 1782321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha