آمار جان باختگان معدنجو به ۳۵ نفر رسید

آخوندی گفت: شب گذشته پیکر چهار کارگر از معدن بیرون آمد و به این ترتیب آمار جان باختگان حادثه معدنجو به ۳۵ نفر رسید.

محمدعلی آخوندی در گفتگو با خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی اظهار داشت: با احتساب آمار مصدومین و جان باختگان، هنوز ۱۴ نفر دیگر در بلوک C معدن محبوس هستند.


وی با بیان اینکه پیکر تمامی متوفیان تحویل پزشکی قانونی می‌شود، افزود: تیم‌های تخصصی با تقویت مکش ها و تخلیه گاز مرحله به مرحله داخل تونل پیش می‌روند تا متوفیان و پیکرهای کارگران به بیرون منتقل شود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تاکید بر اینکه بتدریج این‌ کار ادامه پیدا خواهد کرد تا تمامی کارگران به بیرون کشیده شوند، گفت: تمام اقدامات با رعایت اصول تخصصی و ایمنی و توسط افراد متخصص HSE در حال انجام است لذا کار زمانبز می باشد.


آخوندی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه حادثه در عمق زمین رخ داده است هرگونه اقدام و عملیات، نیاز به سنجش تمامی جوانب و همچنین انجام کارها با احتیاط و افزایش تجهیزات است، یادآور شد: این مراحل نیاز به یکسری برنامه‌ ریزی و اقدامات داخلی دارد اما عملیات امدادی نیز تا پایان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بررسی استاندارهای مورد نیاز کارگران و ایمنی های لازم معدن بعد از اتمام عملیات بلوک C توسط تیم های تخصصی انجام شد، گفت: امدادگرانی که در حال تخلیه گاز متان جمع شده در بلوک C و بیرون آوردن کارگران هستند، از امدادگران تخصصی معدن بوده و در حال حاضر هیچ امدادگری از استان های دیگر درخواست نکرده ایم اما از تجربه دیگر امدادگران استان های دیگر به صورت تلفنی استفاده شده است.

کد خبر 1782337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha