مقام ارشد بنگلادشی: ایران پیشینه تاریخی و تمدنی درخشان دارد

سرپرست جدید وزارت امور دینی بنگلادش با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی درخشان و ریشه‌دار ایران، بر ضرورت همکاری دو طرف در حوزه‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا و خالد حسین، سرپرست جدید وزارت امور دینی بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کردند.

میرمحمدی در سخنانی، انتصاب وی به سمت سرپرستی وزارت امور دینی بنگلادش را تبریک گفت و آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و تعامل بیشتر با وزارت امور دینی بنگلادش، اعلام کرد.

خالد حسین با اشاره به پیشینه تاریخی و تمدنی درخشان و ریشه‌دار ایران و اشتراکات فرهنگی موجود میان دو کشور، بر ضرورت همکاری دو طرف در حوزه‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از بزرگان تاریخی اهل سنت از جمله نویسندگان منابع روایی و حدیثی از ایران بوده‌اند، نقش تاریخی ایران در پیشرفت علمی جهان اسلام در سده‌های گذشته را ستود.

سرپرست وزارت امور دینی بنگلادش اظهار علاقه‌مندی کرد که در فرصت مناسبی امکان سفر به کشورمان را پیدا کند و از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران از جمله قم، مشهد، تهران، اصفهان، شیراز دیدن کند.

مقام ارشد بنگلادشی: ایران پیشینه تاریخی و تمدنی درخشان دارد

کد خبر 1782406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha