۱۵۲۰ موقوفه خراسان جنوبی سنددار شده است

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه از هفته وقف سال گذشته تاکنون هزار و ۵۲۰ موقوفه را سنددار شده است، گفت: در این مدت ۴۱ وقف جدید ثبت شده است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز دوشنبه (۲ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۰ موقوفه و بیش از ۲۳ هزار رقبه در سطح استان داریم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰ نفر امنای موقوفات در استان، ادامه داد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۵۰۳ موقوفات استان تجدید اجاره شد و برای ۱۳۳ موقوفه تعیین تکلیف و تنظیم قرارداد انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه چهار هزار و ۱۱۳ مورد بازدیدهای میدانی از موقوفات برای تجدید اجاره و تنظیم قرارداد انجام شده است، تصریح کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون هزار و ۵۲۰ موقوفه را سنددار شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه پرونده وقفی در محاکم قضایی استان از سال گذشته تاکنون در جریان است، ادامه داد: همچنین در این مدت کل آرای صادره ۱۶۳ رأی بوده که ۱۰ رأی علیه موقوفات و ۱۵۳ رای به نفع موقوفات صادر شده است.

وی بیان کرد: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان از محل موقوفات در جهت اجرای نیات مختلف موقوفات شامل مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: توزیع ۲ هزار و ۸۵ بسته حمایتی، اهدای ۴۴ کمک جهیزیه، توزیع هزار و ۶۰۰ دست لباس، ۷۸۹ کمک درمانی، اهدای تجهیزات درمانی و کمک به هیات مذهبی و بقاع متبرکه و ... انجام شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد تومان با نیات فعالیت‌های قرآنی، افطاری ماه رمضان، کمک به امور جاری مساجد و حمایت از کودکان بی‌سرپرست در استان به ثبت رسیده است.

وی از اعزام ۲۹۵ مبلغ اعزامی به نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: ۲۰۰ بسته تحصیلی به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان بین اقشار مستضعف توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی بیان کرد: امسال تاکنون بیش از  ۳۸ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی در موکب‌های اوقاف استان مستقر در مسیر بازگشت از مشهد مقدس اطعام و پذیرایی شدند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور یادآور شد: موکب‌های پذیرایی از زائران خارجی در پنج نقطه از جمله مسجد جامع خضری دشت بیاض، امامزاده زید قاین، آستان امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی و مسجد حضرت اباالفضل (ع) نهبندان برپا بود.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف اشاره کرد و افزود: مدرسه حفظ مجازی قرآن ویژه برادران در امامزادگان باقریه شهر بیرجند راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۰ متر در بقاع متبرکه استان کار عمرانی شامل توسعه، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی انجام شده است، عنوان کرد: هزار متر فضا در مزار کاهی شهرستان سربیشه احداث شده که در هفته مقف امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1782433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha