تکمیل پاکسازی قومی غزه، هدف پنهان جنگ اسرائیل در لبنان

رژیم صهیونیستی با آغاز جنگ در لبنان و معطوف کردن توجه جهان به این جنگ، هدف سیاه‌تری دیگری را دنبال می‌کند که تکمیل پاکسازی قومی غزه است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: در یک هفته گذشته لبنان با انفجارهای مرگباری که وسایل ارتباطی اعضای حزب الله را هدف قرار داده بود، لرزید؛ انفجارهایی که در نتیجه آنها دست کم ۳۲ نفر از جمله دو کودک و چندین کارمند مراقبت های بهداشتی جان خود را از دست داده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی، مسئولیت این حمله سایبری گسترده را رد نکرده و چندین مقام نزدیک به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم اشاره کرده اند که اسرائیل پشت این حملات بوده است.این اتفاقات جنگ فرسایشی کند میان حزب‌الله و اسرائیل را تشدید کرده است.

وسعت این حمله عظیم و بی سابقه و غافلگیرکننده بوده است که اقدام اسرائیل را تبدیل به جنایت بزرگ‎تری می‌کند.

یک روز قبل از این حملات، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به مقامات آمریکایی گفت که زمان برای جلوگیری از تبدیل تنش با حزب الله به یک جنگ تمام عیار در حال اتمام است.

به گفته تحلیلگران، این حمله می تواند آغاز جنگ تمام عیار باشد، چرا که تداوم تحریکات اسرائیل، حزب الله را وادار به پاسخگویی خواهد کرد و جنگ تمام عیار را تنها نتیجه ممکن می داند.

روز پنج شنبه، اسرائیل به تشدید تجاوزات خود ادامه داد که شدیدترین بمباران جنوب لبنان از زمان آغاز جنگ بود. در حمله هوایی گسترده روز جمعه به یک محله مسکونی پرجمعیت در بیروت دست کم ۱۴ نفر از جمله کودکان و «ابراهیم عقیل» از فرماندهان ارشد حزب الله کشته شدند.

با این حال، تهدید جنگ پیامدهایی فراتر از لبنان خواهد داشت، زیرا توجه جهان را از غزه معطوف به لبنان می‌کند و به اسرائیل اجازه می دهد تا کشتار جمعی و پاکسازی قومی فلسطینی‌ها را کامل کند.

اهداف تاریک‌تر

زمان تحریکات اخیر در لبنان به دقت محاسبه شد، زیرا دولت فعلی آمریکا توانایی تاثیرگذاری بر اسرائیل به منظور توقف یک جنگ تمام عیار را ندارد.

در ماه ژوئن، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی که بارها به نتانیاهو درباره توافق آتش بس هشدار داده بودند، خواستار حمله به لبنان شدند.

یک ماه بعد، اسموتریچ خواستار اشغال جنوب لبنان شد و با توجه به پریشان شدن آمریکا در سال انتخاباتی داغ، نتانیاهو در حال تحقق رویای اسموتریچ و بن گویر است.

در هر جنگ احتمالی علیه لبنان، اسرائیل از بسیاری از تاکتیک‌هایی که در غزه استفاده کرده است استفاده می‌کند؛ هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی، بمباران مناطق مسکونی و گرسنگی دادن به مردم.

این جنگ بدون شک توجه گسترده بین المللی را آنطور که باید به دلیل تعداد بالای تلفات غیرنظامیان به خود جلب خواهد کرد و در حالی که جهان بر لبنان متمرکز است، اسرائیل هدف سیاه‌تری دیگری را دنبال می‌کند و آن تکمیل پاکسازی قومی غزه است.

این در حالی است که در یکی دو ماه گذشته توجه جهانی به رنج غزه کاهش یافته است.

در صورت وقوع جنگ در لبنان، هر آنچه که از غزه باقی می ماند به لبنان معطوف خواهد شد. این حواس پرتی، پوشش مناسبی برای اسرائیل برای ادامه کارزار کشتار، مجروح کردن، گرسنگی دادن و آواره کردن فلسطینی‌ها در غزه فراهم می کند.

از همان روزهای اولیه جنگ و از طریق اسناد فاش شده، مشخص شده است که اسرائیل قصد دارد تا برای همیشه فلسطینی‌ها را در غزه به نابودی کامل بکشاند؛ چه با کشتار و چه با بیرون کردن آنها از این منطقه.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، پاکسازی قومی غزه تاکنون به طور رسمی منجر به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی شده است، اما مطالعه‌ای که توسط The Lancet در ماه ژوئیه منتشر شد، نشان می‌دهد که تعداد واقعی کشته‌شدگان غزه می‌تواند به حداقل ۱۸۶ هزار نفر برسد.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از جنگ اسرائیل علیه غزه، فلسطینی ها در حال مبارزه برای زنده ماندن از نتیجه قریب الوقوع هدف اسرائیل یعنی محو کامل غزه و مردم  آن هستند.

اخیرا رژیم صهییونیستی یک فرماندار نظامی دائمی برای غزه منصوب کرده است که نشان از اشغال طولانی مدت و حتی الحاق غزه به سرزمین‌های اشغالی دارد.

پنهان کردن چنین طرح‌هایی تحت نظارت بین المللی کنونی دشوار است. جنگ در لبنان می تواند تمرکز جهان را از غزه دور کند و راه را برای پیشبرد جاه طلبی‌های نسل کشی اسرائیل در غزه هموار کند.

این در حالی است که جهان در چند وقت اخیر صحبت از بمباران مداوم مدارس، کشتار امدادگران یا جلوگیری از ارسال کمک به غزه را متوقف کرده است و در ماه ژوئن کمترین تعداد کامیون‌های کمک رسانی به غزه وارد شد.

قبل از جنگ، غزه به حدود ۵۰۰ کامیون کمک در روز نیاز داشت، در حالی که در ماه آگوست، میانگین روزانه کامیون‌ها برای کمک‌های انسان‌دوستانه ۶۹ کامیون بود.

این کاهش سیستماتیک کمک ها تصادفی نیست. این طرحی است برای بیرون راندن فلسطینی‌ها به مصر یا در صورت شکست، کشتن آنها از گرسنگی.

با تشکیل جبهه جدید در لبنان، این طرح به طور کامل در غزه اجرا خواهد شد. هدف اسرائیل از پاکسازی قومی غزه همچنان پابرجاست و در حالی که بدون شک در صورت وقوع جنگ رژیم صهیونیستی باید بر لبنان تمرکز کند، جهان باید از تسریع برنامه نسل کشی اسرائیل در غزه جلوگیری کند.

راهکار چیست؟

راهکار این است که جهان عرب باید در مخالفت با نسل کشی اسرائیل در غزه و تجاوز به لبنان متحد شود تا یک بار برای همیشه از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی که هر روز بیشتر می‌شود، جلوگیری شود.

جامعه بین‌الملل هم باید در حال حاضر قدم بزرگ‌تری بردارد به این ترتیب که یک بار برای همیشه  به محکوم کردن اقدامات اسرائیل بسنده نکند و رژیم صهیونیستی را به خاطر اقداماتش تحریم کند.

به گفته تحلیلگران، تحریم‌های نظامی و اقتصادی می‌تواند رژیم صهیونیستی را ناتوان کرده و مانع ادامه اشغالگری و تجاوزهای این رژیم به کشورهای مختلف در خاورمیانه شود.

پیام کلی این است که در حالی که رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی قبلی و برای رسیدن به اهداف تاریک‌تر خود در قبال فلسطینی‌ها حملات به حزب الله را آغاز کرده و توجه جهان را به جنگ لبنان معطوف کرده است، کشورهای مختلف نباید غزه و جنایت‌هایی که در این منطقه انجام می‌شود را فراموش کنند زیرا تاریخ به طور قطع آن را فراموش نخواهد کرد.

کد خبر 1782472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha